اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان شمالی مطرح کرد

رشد اقتصادی خراسان شمالی با تحقق مصوبات سفر رهبری‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: رشد اقتصادی این استان با تحقق مصوبات سفر رهبری تحقق می‌یابد.

رشد اقتصادی خراسان شمالی با تحقق مصوبات سفر رهبری‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، احمد حسن‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست پیگیری مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی اظهار کرد: این سفر از ابعاد مختلف برای استان حائز اهمیت بوده و فرصت استثنایی را برای خراسان شمالی به وجود آورده است.

وی افزود: سفر رهبر انقلاب اسلامی بی‌گمان جهش بزرگ اقتصادی را در پی خواهد داشت و دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری به جد پیگیر تحقق این مصوبات خواهد بود.

حسن‌زاده با بیان اینکه رشد شاخص‌های اقتصادی با تحقق این مصوبات برای استان رقم خواهد خورد، گفت: بیش از 24 درصد مصوبات مربوط به حوزه اقتصادی و 11 وزارتخانه از مجموع وزارتخانه‌ها در این مصوبات مرتبط هستند.

وی تصریح کرد: بیش از 60 درصد از منابع مصوبات سفر نیز در حوزه اقتصادی و تولیدی قرار دارد.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان شمالی شهرک فرش، کشتارگاه صنعتی، تصفیه خانه‌ها، کشاورزی و ... را از جمله مصوبات سفر رهبری در حوزه اقتصادی برشمرد و گفت: برای این مصوبات نشست‌های منظمی با حضور دستگاه‌های مرتبط پیش‌بینی شده است.

* کشاورزی اولویت توسعه خراسان شمالی در سفر رهبری است

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی هم کشاورزی را اولویت توسعه این استان خواند و گفت: تمام شرایط برای رشد این بخش در استان فراهم است.

حسن‌ قلی‌زاده توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی به خاطر ظرفیت خراسان شمالی را مورد اشاره قرار داد و افزود: تسهیلات لازم در این بخش در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

وی ایجاد گاوداری 2 هزار و 500 راسی در بنیاد مستضعفان، واحد مقاطع فلزی با 110 میلیارد تومان تسهیلات، تأمین زیرساخت‌های صنعتی و ... را از مهمترین مصوبات در حوزه اقتصادی از محل سفر رهبری خواند.

* اختصاص 145 میلیارد تومان برای یکپارچه‌سازی اراضی

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی همچنین از اختصاص 145 میلیارد تومان اعتبار برای یکپارچه‌سازی اراضی و همچنین زمین‌های شیب‌دار استان خبر داد.

وی افزود: این اعتبار علاوه بر 200 میلیارد تومان تسهیلات توسعه بخش کشاورزی صرف احداث کانال‌های آبیاری نیز خواهد شد.

قلی‌زاده همچنین از برگزاری نشستی در معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور در هفته جاری برای پیگیری مصوبات سفر رهبری به خراسان شمالی خبر داد.

وی تصریح کرد: هر یک از دستگاه‌ها برای تحقق مصوبات سفر رهبری مسئولیت داشته و در صورت هر گونه منع دستگاهی برای پیشبرد مصوبات باید موضوع را به دبیرخانه ستاد پیگیری مصوبات سفر رهبری در استان منعکس تا از طریق استان در این زمینه با دفتر رهبری و دولت مکاتبه شود.

انتهای پیام/63002/‌ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول