اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد

تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سهلان به نخستین بندر خشکی ایران

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سهلان ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به نخستین بندر خشکی ایران را دارد.

تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سهلان به نخستین بندر خشکی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی صبح امروز در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سهلان اظهار کرد: قرار گرفتن این منطقه ویژه اقتصادی در نزدیکی تبریز، همجواری با خطوط آهن، فرودگاه بین المللی تبریز و جاده ترانزیتی قابلیت این منطقه را برای تبدیل شدن به یک بندر صادراتی افزایش می‌دهد.

وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سهلان تاکید کرد و افزود: وجود نزدیک به 50 هزار متر مربع انبار مسقف محصور، انبارهای ویژه کالاهای آتش‌زا، 590 هزار مترمربع محوطه بارانداز و امکانات موجود در این منطقه ظرفیت‌هایی است که باید به نحو احسن از آنها استفاده کرد.

رحمانی ابراز امیدواری کرد؛ مدیریت جدید این مجموعه با حمایت مسئولان مربوطه گام‌های موثری برای رونق هر چه بیشتر این منطقه بردارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سهلان که در دست مطالعه است باید تسریع شده و با دیدی باز و آینده‌نگر مطالعه شود، چرا که این منطقه قابلیت‌های کم نظیری در توسعه اقتصادی و تولیدی دارد.

رحمانی اضافه کرد: تبدیل شدن سهلان به منطقه ویژه اقتصادی باید از هر لحاظ نمود پیدا کند و جامعه نیز از ثمرات آن بهره‌مند شود وگرنه اکتفا کردن به تغییر نام این منطقه اهمیت چندانی ندارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی سهلان در کنار ظرفیت‌های موجود از جمله شهر صنعتی بعثت و شهرک سرمایه‌گذاری خارجی یکی از محورهای توسعه آذربایجان‌شرقی است و باید این ظرفیت‌ها را شکوفا کرد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ این مجموعه عظیم که سابقه 45 ساله در انبارداری و توزیع کالای شمال‌غرب را دارد بتواند با استفاده از عنوان منطقه ویژه اقتصادی تحولی عظیم در اقتصاد منطقه ایجاد کند.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز در این نشست اظهار کرد: این منطقه از سه بخش اقتصادی، تجاری و خدماتی تشکیل خواهد شد که در آن ورود کالا، ماشین آلات، قطعات یدکی، وسایل نقلیه سرمایه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید یا پردازش بدون حقوق گمرکی و سود بازرگانی خواهد بود.

علی اکبر بالاگر اضافه کرد: آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف 100 درصد، اشتغال نیروی انسانی داخلی و خارجی با شرایط ساده و متفاوت با سرزمین اصلی و امکان صدور محصولات تولیدی به خارج و استفاده از جوایز صادراتی از جمله مزایای دیگر این منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های آماده‌ای مانند انبارهای مسقف عظیم که در منطقه ویژه اقتصادی سهلان وجود دارد می‌توان این منطقه را به یک منطقه ویژه و نمونه در کشور تبدیل کرد.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی سهلان با تقدیر از تلاش‌های رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای تصویب این منطقه، اظهار کرد: مطمئناً پیگیری جدی رحمانی پیشرفت این منطقه ویژه اقتصادی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول