اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول برنامه پیشگیری از ایدز مرکز بهداشت خراسا‌ن‌ر‌ضوی:

هیچ محدودیتی برای فعالیت افراد مبتلا به ایدز وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مسئول برنامه پیشگیری از ایدز مرکز بهداشت خراسا‌ن‌ر‌ضوی گفت: بر طبق قوانین هیچ گونه محدودیتی برای اشتغال به کار افراد مبتلا به ایدز وجود ندارد.

هیچ محدودیتی برای فعالیت افراد مبتلا به ایدز وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی حسین‌پور ظهر امروز در نشست علمی مطبوعاتی روز جهانی ایدز که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: سعی بر این است که انگ و تبعیض موجود برای بیماران مبتلا به ایدز از بین برود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای از بین بردن انگ و تبعیض برای بیماران مبتلا به ویروس ایدز تصریح کرد:نخستین اقدام این بود که این افراد را زیر پوشش کمیته امداد قرار دادیم.

مسئول برنامه پیشگیری از ایدز مرکز بهداشت خراسا‌ن‌ر‌ضوی ادامه داد: همچنین با طراحی پوسترها و برنامه‌ریزی برای تئاترها سعی در تغییر دادن باور به وجود آمده در مردم شده است.

حسین‌پور با تاکید بر اینکه دستور دین اسلام بر این است که با بیماران خوش‌رفتاری شود بیان کرد: باید با بیماران مبتلا به ایدز نیز به چشم بیمار نگاه کرد و نباید به آنان با دیده بزهکاری یا مقوله‌هایی مانند این نگاه شود.

وی با بیان اینکه شیوع اعتیاد تزریقی در حاشیه شهر مشهد سبب به وجود آمدن فضاهای پرخطر شده است خاطر نشان کرد: با همکاری شهرداری مشهد بنرهایی در این مناطق نصب شده است و همچنین با همکاری سپاه اطلاع‌رسانی‌هایی انجام شده است.

مسئول برنامه پیشگیری از ایدز مرکز بهداشت خراسا‌ن‌ر‌ضوی ادامه داد: همچنین در دانشگاه فردوسی همایش بزرگی با عنوان روبان قرمز برگزار شده است و در سپاه و ارتش برای سربازان نیز این همایش برگزار شده است.

حسین‌پور با اشاره به دستگاه‌هایی که در زمینه بیماری ایدز می‌توانند کمک‌دهنده باشند افزود: صدا و سیما، بهزیستی، شهرداری، سپاه، ارتش، کمیته امداد، هلال ‌احمر، زندان و کمیته امداد از جمله دستگاه‌هایی هستند که در برنامه پیشگیری از ایدز همکاری کرده‌اند و می‌توانند این همکاری را پررنگ‌تر انجام دهند.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول