اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

سالانه 22 هزار نفر آموزش فنی و حرفه‌ای می‌بینند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت:‌ سالانه 22 هزار نفر در استان اردبیل در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای آموزش مهارتی می‌بینند.

سالانه 22 هزار نفر آموزش فنی و حرفه‌ای می‌بینند

یونس ممی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی نوعی از آموزش‌هاست که تمام اقشار جامعه به آن نیازمند هستند تا در حرفه و شغل خود مهارتی واقعی پیدا کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای استان خاطرنشان کرد: این طرح با هدف آشنایی بیشتر اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و جویندگان کار با فضای کسب و کار صورت می‌گیرد.

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در سایه اجرای این طرح خانواده‌ها نیز با آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای آشنایی پیدا می‌کنند، یادآور شد: تا روز پنج‌شنبه بازدید عموم مردم از مراکز فنی و حرفه‌ای برای آشنایی بهتر با شیوه‌ها و طرق آموزش مهارتی آزاد است.

ممی‌زاده گفت: در کنار مراکز دولتی سالانه 18 هزار هنر‌آموز و مهارت‌آموز نیز در مراکز و آموزشگاه‌های خصوصی دوره‌های لازم را سپری می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه این آموزش‌ها در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات ارائه می‌شود، عنوان کرد: ما به صورت نمایشگاهی در این بازدیدها سعی کردیم خدماتی را به مراجعین ارائه کنیم تا آنها بتوانند بیشتر با حال و هوای مهارت‌آموزی و کار و تلاش بیشتر آشنا شوند.

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان داشت: در قالب طرح بازدید همگانی از 11 تا 16 آذر ماه دانشجویان، دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فرصت این را پیدا می‌کنند که با بازدید از مراکز ما در حال و هوای مهارت‌آموزی قرار گیرند.

ممی‌زاده افزود: در این بازدید‌ها آموزش‌هایی نیز به صورت گذر مهارت برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است که با توجه به گستردگی رانندگی در سطح جامعه ما بخش گذر مهارتی را به آموزش یک ساعته برق خودرو اختصاص دادیم تا بازدید‌کنندگان بتوانند از این رشته پر‌جاذبه اطلاعاتی کسب کنند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد:‌ در حال حاضر 26 مرکز دولتی در قالب 160 کارگاه فعالیت‌های آموزشی و مهارت‌آموزی را انجام می‌دهند و در استان 200 آموزشگاه نیز فعال هستند که تعدادی از آنها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند که سعی داریم آنها را فعال‌تر و پر‌تلاش در عرصه مهارت‌آموزی کنیم.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول