اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

ظرفیت فنی و حرفه‌ای تراز کار‌آفرینی را بالا می‌برد

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: ظرفیت موجود در حوزه فنی و حرفه‌ای می‌تواند تراز اشتغال و کار‌آفرینی را ارتقا و اعتلا بخشد.

ظرفیت فنی و حرفه‌ای تراز کار‌آفرینی را بالا می‌برد

یوسف اکبری در حاشیه مراسم آغاز نمادین طرح بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر با درایت مقام معظم رهبری مبتنی بر یک شعار و پیام فراگیر و اغلب اقتصادی در شکستن توطئه‌ها و ترفندهای استکبار جهانی اظهار داشت: اینکه عده‌ای بخواهند این نامگذاری‌ها را یک مسئله تعارفی و عادی بدانند اشتباه محض است چرا که این نامگذاری‌ها باید نگاه و بینش عمیق ما را در حوزه‌های مختلف زمینه‌ساز شود چرا که ما با آینده‌نگری و عمق بیشتر درایت و تیزبینی می‌توانیم با یک بسیج عمومی و ملی درد‌ها و گرفتاری‌های اقتصادی را درمان کرده و علاج کنیم.

وی حل مشکل بیکاری را نیازمند یک عزم راسخ بسیجی‌وار در صحنه تولید و پویایی اقتصادی توصیف کرد و یادآور شد: ما با یک فراخوان عمومی و مشارکت دسته جمعی می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم و راه رسیدن به یک هدف مشخص و مبرهن را هموار‌تر کنیم.

فرماندار اردبیل خاطرنشان کرد: همه باید با سلایق، ‌افکار و قابلیت‌های مختلف در این مسیر وارد شوند چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند معضل اشتغال را که عموم خانواده‌ها از آن رنج می‌برند برطرف کند.

اکبری گفت: هر چند دولت و دستگاه‌های متولی در حوزه اشتغال در این باب در خط مقدم قرار دارند ولی با این شرایط که اشتغال و کار‌آفرینی به یک مطالبه عمومی در بین جوانان تبدیل شده است باید همه آستین بالا بزنند و وارد میدان کار و فعالیت شوند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل عنوان کرد: همانگونه که یک دولت چه در زمان حال و چه در گذشته مسبب به وجود آمدن چنین شرایطی نبوده است قطعاً دولت دهم نیز به تنهایی قادر نیست به همه مطالبات حوزه اشتغال و کار‌آفرینی پاسخ دهد بلکه شایسته آن است که حل این مشکل به یک تلاش دسته ‌جمعی وابسته و مرهون باشد.

اکبری بیان داشت: در این مسیر آنچه بسیار مهم به نظر می‌رسد آنکه نگاه به اشتغال را متحول کنیم و با پرهیز از نگرش مرسوم و تاریخی در حوزه اشتغال به سمتی حرکت کنیم که همه جوانان و خانواده‌ها با فراگیری مهارت‌های مختلف زمینه‌ساز اشتغال فرزندانشان باشیم.

این مسئول نگاه مطلوب به کتاب‌های درسی مهارتی همچون حرفه و فن را در ایجاد انگیزه‌های مهارت‌آموزی بین دانش‌آموزان ضروری اعلام کرد و افزود: چینش دانشجویان و جذب دانش‌آموزان به هنرستان‌ها باید به گونه‌ای باشد تا آنها با علاقه‌مندی و افتخار وارد مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشکده‌های مرتبط با رشته‌های فنی و حرفه‌ای شوند تا امکان تحصیل در سطوح بالاتر برای آنها فراهم آید.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز جوار دانشگاهی فنی و حرفه‌ای از راهکارهای اساسی در این حوزه است که می‌تواند رشد و تعادل‌بخشی را زمینه‌ساز شود.

اکبری رشد اقتصادی یک کشور را منوط به اشتغال پایدار و کار‌آفرینی مولد توصیف کرد و گفت: شرط اشتغالزایی مهارت‌آموزی است که فنی و حرفه‌ای استان در سال‌های اخیر توانسته است در این باب گام‌های جدی برداشته و در تراز ملی از فرصت‌ها و موقعیت‌ها برای گسترش مراکز و رشته‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کند.

وی ادامه داد: همه باید در این زمینه پای کار بیایند تا در یک همدلی و هماهنگی با همکاری موسسات مالی، بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و دولتی بتوانیم فرصت اشتغال مطلوب و مورد نظر را فراهم آوریم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل با بیان اینکه با نگاه مهارت‌آموزی به حوزه اشتغال تحول کم‌نظیری در این بخش صورت گرفته است، تاکید کرد: تنها در بخش کشاورزی و رونق آن 150 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اشتغال پرداخت می‌شود تا با یک نگاه مثبت و امیدوارکننده بتوانیم مهارت‌‌آموزی‌ها را تقویت کنیم.

اکبری در پایان گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به حرکت علمی کشور و پیشرفت‌های محیر‌العقول در این زمینه در سال‌های اخیر اشاره کرد و اذعان داشت: این ترقی علمی سبب شده تا کشورمان بتواند در اوج عظمت توان و اقتدار جهانی و بین‌المللی قرار گیرد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول