اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل زندان‌های استان البرز:

ارتقای آموزش فنی و حرفه‌ای مددجویان زندان‌های البرز در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان البرز بر اولویت‌بخشی در ارتقای آموزش فنی و حرفه‌ای مددجویان زندان‌های استان تأکید کرد.

ارتقای آموزش فنی و حرفه‌ای مددجویان زندان‌های البرز در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل زندان‌های استان البرز، سیدابوالقاسم علوی اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای زندانیان و صدور گواهینامه حرفه‌ای در بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه موثر است.

وی با تشریح اهمیت اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان و اهداف متعالی سازمانی زندان‌ها تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حرفه‌آموزی و روی آوردن به شغل و کار مناسب نقش مهمی در پیشگیری از جرم داشته و در مراقبت بعد از خروج زندانیان موثر است.

علوی با بیان اینکه مراقبت بعد از خروج زندانیان نمی‌تواند به عهده یک یا چند نهاد باشد، اظهار داشت: علل مسائل اجتماعی و جرائم فردی را نمی‌توان به یک یا چند عامل ختم کرد بنابراین به منظور شناسایی این آسیب‌ها و کاهش پیامدهای آن نیاز به انسجام ملی و تشریک مساعی تمامی نهادهای حمایتی و اجتماعی دارد.

وی افزود: در حال حاضر ادارات فرهنگی و تربیتی، اشتغال و حرفه‌آموزی برای انطباق زندانیان به ارزش‌ها و باورهای اسلامی و تقویت مسائل عقیدتی و همچنین اشتغال و حرفه‌آموزی را به عهده دارند که جهت تأیید افزایش تعداد دوره‌ها، صدور گواهینامه، معرفی مربی و تجهیز کارگاه‌های آن نیاز به حمایت و همیاری جدی فنی و حرفه‌ای استان دارد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز در ادامه از شکل‌گیری بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی استان خبر داد و افزود: در حال حاضر کارخانجات زندان رجایی‌شهر،‌ ندامتگاه قزلحصار، ندامتگاه کرج و ندامتگاه فردیس زیر پوشش بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان استان البرز و مدیریت جمالی است که این کارخانجات از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند و می‌توان در جهت تخصیص فضاهای آموزشی برای دوره‌های حرفه‌آموزی از آنها بهره جست.

رئیس هیئت اجرایی بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان استان البرز ارتقای سطح آموزش حرفه و فن زندانیان استان البرز را خواستار شد و افزود: در برنامه آموزش فنی و حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود اولویت با دو گروه ویژه و آسیب دیده نوجوانان بزهکار و زنان زندانی باشد و باید بر اساس شرایطی که دارا هستند دوره‌های خاصی برای آنها تعریف شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز نیز با اعلام آمادگی اداره کل فنی و حرفه‌‌ای برای مشارکت و همکاری در ارتقای سطح اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استان البرز گفت: زندانیان همچون سایر اقشار جامعه حق دارند از خدمات اجتماعی و حمایتی برخوردار شوند و به صرف زندانی بودن نباید از سایر حقوق اجتماعی محروم شده و آموزش فنی و حرفه‌ای به تمامی اقشار جامعه از وظایف مهم اداره کل فنی و حرفه‌ای ‌است.

حسن عزیزی اظهار داشت: مسئولان و کارشناسان آموزش و فنی و حرفه‌ای استان البرز تمامی تلاش خود را برای ارتقای هر چه بیشتر کیفیت و کمیت آموزش مهارت در زندان‌ها به ویژه آموزش مهارت در کانون اصلاح و تربیت به کار خواهند بست.

به گزارش خبرگزاری فارس، هم‌اکنون مقرر شده است اداره کل فنی و حرفه‌ای امکانات آموزش فنی و حرفه‌ای را به زندان‌ها ارائه دهد.

استفاده بهینه از امکانات زندان‌ها برای آموزش مهارت، اهمیت آموزش مهارت در کانون اصلاح و تربیت، هماهنگی برای آموزش سربازان زیر نظر یگان حفاظت در زندان‌ها و افزایش 16 حرفه مهارتی از جمله جوشکاری، تراشکاری، کابینت‌ساز چوبی، ریخته‌گری، تعمیرکاری موبایل و ... در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/2302/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول