اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران:

آموزش فنی و حرفه‌ای به سمت فروش می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای در روستاها به سمت تولید و فروش می‌رود.

آموزش فنی و حرفه‌ای به سمت فروش می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عبدالرضا شریعت‌نژاد شامگاه یکشنبه در جمع مربیان و رابطان مراکز فنی و حرفه‌ای با سایر دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه دو مرکز فنی و حرفه‌ای شماره سه ساری و امیرکلا نسبت به مراکز دیگر مازندران فعال‌تر هستند، اظهار داشت: مراکزی که رشته‌های مهارتی آن ویژه بانوان است از پویایی خاصی برخوردارند.

این مسئول، آموزش فنی و حرفه‌ای را از سن 15 تا 80 سال عنوان کرد و گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در سه سال اخیر برجسته و در رشته‌های مختلف مدال‌های خوبی کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه به زودی آموزش‌های مهارتی به ویژه کشاورزی در روستاها همزمان به تولید و فروش می‌رسد، تصریح کرد: در شش استان کشور به صورت پایلوت، محصول آموزش فرد آموزش بیننده به تولید و فروش می‌رسد.

شریعت‌نژاد اظهار داشت: این طرح تولیدی از طریق نگاه همه جانبه‌نگر دیگر کشورها الگوگیری شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران به تعدد روستا در مازندران اشاره و خاطر نشان کرد: مازندران 3 هزار و 500 روستا دارد که اگر برای هر رشته یک مربی در روستاهای استان فرستاده شود با کمبود نیروی انسانی مواجه می‌شویم.

رئیس آموزش و پژوهش فنی و حرفه‌ای مازندران نیز با بیان اینکه هدف فنی و حرفه‌ای آموزش منتهی به کار است گفت: از سال گذشته سعی شد در روستاها در قالب تعاونی اشتغال ایجاد شود و فنی و حرفه‌ای به عنوان پشتیبان حامی تعاونی‌ها باشد.

سید عبدالرضا سلیم بهرامی اظهار داشت: برای پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، فنی و حرفه‌ای در قالب فعالیت‌های اشتغالزایی برای روستائیان تسهیلات در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مازندران در بخش مشاغل خانگی 8 هزار نفر برای اخذ وام مشاغل خانگی ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: از این تعداد 7 هزار نفر شرایط اخذ تسهیلات مشاغل خانگی را داشتند.

سلیم بهرامی افزود: تاکنون 5 هزار و 757 نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 200 ثبت‌نام شده تسهیلات مشاغل خانگی روستائیان بودند، اظهار داشت: تلاش داریم تا برای وام روستایی 90 درصد تسهیلات تخصیصی تحقق یابد.

سلیم بهرامی اذعان داشت: هدف فنی و حرفه‌ای مهارت‌آموزی و ایجاد درآمد پایدار در خانه است.

به گزارش فارس در این جلسه از مدال‌آوران المپیاد مهارت تجلیل شد.

انتهای پیام/86006/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول