اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست امسال صورت گرفت

ارتقای کمی و کیفی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان از ارتقای کمی و کیفی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش رشته‌ها از 191 مهارت و رشته در سال گذشته به 266 رشته در شش ماهه اول امسال خبر داد.

ارتقای کمی و کیفی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی در نشست خبری خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان در طرح ملی بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سنندج اظهار داشت: در شعب فنی و حرفه‌ای شهری 21 رشته، در مراکز جوار هشت رشته، در پادگان 19 رشته صنعتی، در مراکز ثابت شهری 130 رشته، در روستاها 36 رشته، در زندان‌ها 36 رشته و در کارگاه صنایع و اصناف 16 رشته آموزش داده می‌شود.

این مسئول به طرح نیازسنجی با توجه به امکانات و نیاز استان اشاره کرد و گفت: انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای بر طبق نیازسنجی منطقه انتخاب شده و بیشتر این حرفه‌ها بر طبق مشاغل جدید و دانش روز آموزش داده می‌شود.

احمدی در مورد آزمون‌های برگزار شده امسال در مراکز فنی و حرفه‌ای گفت: در شش ماهه اول سال تعداد 12 هزار و 432 نفر آزمون هماهنگ، یک‌هزار و 866 آزمون ادواری، 2 هزار و 81 آزمون اصالت ساختمان و 3 هزار و 942 آزمون بر اساس تفاهم‌نامه صنایع دستی و فرشبافان صورت پذیرفته است.

وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان را با رشد 15 درصدی مناسب ارزیابی کرد و گفت: در مراکز شهری یک میلیون و 112 هزار و 722 نفرساعت، در کارگاه‌های پادگان 138 هزار و 437 نفرساعت، در کارگاه‌های روستایی 155 هزار و 99 نفرساعت، در کارگاه‌های زندان 277 هزار و 432 نفرساعت، در مراکز سیار شهری 110 هزار و 400 نفرساعت و در کارگاه صنایع و اصناف 23 هزار و 500 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

گواهینامه ISO2008 توسط فنی و حرفه‌ای کردستان اخذ شد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان در ادامه سخنان خود به ارتقای کیفی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: از نظر کیفی اخذ گواهینامه ISO2008 که تضمین توسعه کیفیت بوده، توسط این اداره کل کسب شد.

احمدی رشد 90 درصدی در نیمه اول امسال را تلاش تمامی واحدهای فنی و حرفه‌ای خواند و اذعان داشت: روح تعاون، همکاری و دلسوزی میان اعضای این مجموعه ضامن رشد کمی و کیفی مهارت‌های فنی استان شد.

وی افزایش رشته‌های مادر در مراکز مختلف ثابت و سیار فنی و حرفه‌ای را از ابتدای امسال موفقیت استان توصیف کرد و ادامه داد: بر اساس نیازسنجی رشته‌های جدید با کارگاه‌های جدید رشد خوبی را دربرداشته است.

16 مرکز فنی و حرفه‌ای در استان کردستان فعال است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان از وجود 16 مرکز فنی و حرفه‌ای در استان خبر داد و افزود: سه مرکز شهید ورمقانی سنندج، مرکز کامیاران و قروه دارای خوابگاه بوده که تسهیلات و آموزش همه مراکز به صورت رایگان است.

این مسئول اضافه کرد: 90 مرکز آموزشگاه در بخش خصوصی داریم که علاوه بر کارآفرینی و ایجاد اشتغال آموزش برای ارتقای مهارت، بخشی از تعهد فنی و حرفه‌ای را نیز انجام می‌دهند.

احمدی در پایان به ایجاد چهار خوابگاه دیگر در مراکز فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اذعان داشت: شهرهای بانه، سروآباد، بیجار و قروه در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/79001/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول