اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر هدایت‌‌ و‌ مشاوره آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای کشور خبر داد

جهش سیستان‌وبلوچستان در بحث آموزش فنی‌وحرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر هدایت‌‌ و‌ مشاوره آموزشی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور گفت: سیستان‌وبلوچستان طی چند سال اخیر به یک جهش در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای دست یافته است.

جهش سیستان‌وبلوچستان در بحث آموزش فنی‌وحرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سیدحمید علوی صبح امروز در کارگاه آموزشی ارزشیابی شایستگی محور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان طی چند سال اخیر به یک جهش در بحث آموزش دست یافته است.

وی در مورد برگزاری این کارگاه آموزشی افزود: این نخستین کارگاه ‌آموزشی است که این سازمان در سطح وزارتخانه‌ها برای اولین بار اجرا کرده و سعی خواهد شد در فرصتی که در پیش رو‌ داریم آنچه ضروری است، ارائه شود.

مدیرکل ‌آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان نیز در این کارگاه گفت: کارگاه‌ آموزشی ارزشیابی شایستگی محور در نوع خود جدید بوده و تصور ما بر این است که برای اولین بار در سطج مدیران کل، در حال برگزاری است.

محمد جهانتیغی افزود: این دوره آموزشی توسط مدیر دفتر هدایت‌‌ و‌ مشاوره آموزشی سازمان فنی‌ و‌ حرفه‌ای کشور (سید حمید علوی) یکی از مدیران و کارشناسان برجسته سازمان صورت می‌پذیرد.

گفتنی است؛ این دوره آموزشی با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سیستان‌وبلوچستان در محل ساختمان شماره یک اداره کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان برگزار شد.

استقلال واحد مشاوره و هدایت آموزشی از مراکز فنی‌وحرفه‌ای 

مدیر مرکز آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای شماره یک زاهدان گفت: استقلال واحد مشاوره و هدایت آموزشی از مراکز آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای، امری پسندیده خواهد بود.

کوروش آذر‌کیش افزود: در سال 91 براساس تعهد در سند فعالیت موظف به تحقق 600 نفر دوره در بحث مشاوره و هدایت شغلی شدیم که از میزان یاد‌شده حدود 400 نفر تاکنون محقق شده‌ است.

وی ادامه داد: در حوزه رهگیری اشتغال که از بین 86 نفر گواهینامه‌دار سال 90 صورت گرفت، 32 نفر شاغل شدند.

مدیر مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شماره یک زاهدان بیان کرد: البته در رشته لوله‌کشی گازخانگی بالای 80 درصد جذب بازار کار داشته‌ایم و این در شرایطی است که هنوز گاز وارد استان نشده و این نشان‌‌دهنده رصد حوزه‌ها توسط مردم است.

آذرکیش به ضرورت استقلال واحد مشاوره و هدایت آموزشی از مراکز آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: واحد مشاوره در مراکز تحت سلیقه و اعمال نظر مدیران مجموعه بوده و به نوعی اگر فردی متناسب با یک رشته باشد، برای پر کردن ظرفیت‌های خالی رشته‌های دیگر از آنها استفاده می‌شود و پیشنهاد استقلال واحد مشاوره و هدایت آموزشی امری نیکو و پسندیده است.

وی ضمن اشاره به لزوم افزایش انگیزه مشاوران و ارائه راهبرد برای تحقق آن در مورد توسعه فناوری بیان کرد: نیروهای کارآمد و متخصص را در زمینه فناوری در سطح آموزش‌ و‌ پرورش شناسایی و علاوه بر ابلاغ موضوع، از این استعداد‌های بیرون از سازمان در قالب مشاور استفاده کنیم.

مدیر مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شماره یک زاهدان بهانه‌های بنگاه‌های اشتغال برای بیمه‌کردن افراد را یکی از مشکلات کار‌جویان عنوان و تصریح کرد: می‌توان در حوزه بیمه افراد آموزش دیده حداقل در یک دوره کوتاه سه تا شش ماه ورود پیدا کرد و از همین واحد مشاوره یک کوپن بیمه برای مدت خاصی در نظر گرفت و به کارفرما یا فرد پرداخت شود.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول