اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خبر داد

تحقق 75 درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در هشت ماه امسال 75 درصد تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تحقق یافته است.

تحقق 75 درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اردبیل

کلام‌الله صفری در حاشیه آغاز طرح بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه در هشت ماه امسال 75 درصد تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تحقق یافته است، اظهار داشت: در همین مدت قادر شدیم 4 میلیون و 600 هزار نفر ساعت آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ارائه کنیم که اغلب دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی به سیاست آموزش و پرورش در مقطع متوسطه در توسعه هنرستان‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس سیاست‌گذاری که انجام شده است در برنامه چهارم و پنجم توسعه توسعه هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته که ما مکمل سیاست آموزش و پرورش در این زمینه سعی می‌کنیم دانش‌آموزان را با رشته‌ها و حرفه‌های مختلف آشنا کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل یادآور شد: 4 میلیون دانشجو در مراکز علمی و دانشگاهی مشغول تحصیل هستند که 70 درصد آنها در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند که سالانه شاهد فارغ‌التحصیلی یک میلیون نفر دانشجو هستیم که دولت قادر نیست برای این تعداد متقاضی ایجاد اشتغال و فرصت کار‌آفرینی داشته باشد.

صفری با اشاره به اینکه نمی‌توان برای این همه فارغ‌التحصیل مشاغل دولتی و پشت میز نشینی مهیا کرد، ‌گفت:‌ تنها درصد ناچیزی از آنها جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند و بقیه دانشجویان زمانی موفق هستند که مهارت‌ها را یاد گرفته باشند.

این مسئول تاکید کرد: در این زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای بستر‌ساز خوب و توانمندی است تا بتوان از این فرصت و ظرفیت در اشتغال پایدار استفاده کرد به طوری که ما در 600 مرکز دولتی در سطح کشور قادر هستیم به کارجویان شهری، روستایی، فارغ‌التحصیل و زیر دیپلم ارائه خدمات کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان داشت: اغلب این مراکز دو منظوره و برای ایجاد توانمندی اشتغال در مراکز شهری، روستایی و حتی عشایری و مراکز پرجمعیتی همچون زندان‌ها و پادگان‌ها فعالیت می‌کنند تا با تجهیزات و امکانات مناسب زمینه برای حرفه‌ آموزی‌ آنها فراهم آید.

صفری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را در تولید اشتغال بهره‌وری بیشتر، ‌ارتقای ارزش افزوده بسیار موثر و تاثیر‌گذار توصیف کرد و افزود:‌ با شعار مشارکت مردمی در تولید ملی با مهارت‌آموزی این بازدیدهای همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود تا در این فرصت بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

20 درصد آموزش‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است

وی در پایان گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: واگذاری آموزش‌ها به بخش خصوصی در راستای اصل 44 در حال انجام است به طوری که تاکنون 20 درصد این آموزش‌ها به بخش خصوصی واگذار شده که امیدواریم در این زمینه بتوانیم بیشتر از این فعالیت کنیم.

انتهای پیام/62001/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول