اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نارضایتی رانندگان و سردرگمی مردم با اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در آبادان

خبرگزاری فارس: نرخ جدید کرایه‌های تاکسی در آبادان در حالی اعلام شد که نارضایتی تعدادی از رانندگان و سردرگمی مردم را به دنبال داشت.

نارضایتی رانندگان و سردرگمی مردم با اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، هفته گذشته نرخ جدید تاکسی‌های آبادان در مسیرهای مختلف اعلام شد و رانندگان موظف به رعایت نرخ‌نامه‌ها شدند.

این در حالی است که به محض اعلام این نرخ‌نامه‌ها تاکسی‌داران نسبت به نرخ پایین کرایه باتوجه به گرانی‌های اخیر و افزایش هزینه‌های زندگی معترض شدند.

از طرفی تاکسی‌رانی نیز بر قانونی و متناسب بودن میزان افزایش نرخ کرایه تأکید و تاکسی‌داران بر کم‌بودن میزان افزایش کرایه‌ها اصرار می‌ورزند و در این میان شهروندان در سردرگمی قرار دارند.

رانندگان به نرخ‌نامه جدید پایبند نیستند

یکی از شهروندان آبادانی در این خصوص گفت: متأسفانه باتوجه به اعلام نرخ‌نامه جدید و نصب بنر نرخ‌نامه جدید رانندگان به نرخ‌نامه جدید پایبند نیستند.

سمیرا هلالی افزود: در حالی که بر اساس نرخ‌نامه جدید مسیر حرکتی من 180 تومان است برخی راننده‌ها مبلغ 300 تومان و برخی نیز 400 تومان می‌گیرند.

نرخ‌نامه جدید سردرگمی ایجاد کرده است

یکی دیگر از شهروندان در این خصوص گفت: اعلام نرخ‌نامه جدید نه‌تنها مشکلی حل نکرد بلکه سردرگمی‌ها را نیز بیشتر کرده است.

حمید بغلانی تصریح کرد: از یک سو تاکسی‌رانی این نرخ‌نامه را تأیید کرده و از سوی دیگر رانندگان نیز این نرخ‌نامه را قبول نداشته و معتقد هستند با توجه به گرانی‌های اخیر این میزان افزایش قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: این مسئله موجب شده است تا موجی از سردرگمی در بین شهروندان ایجاد شود به‌گونه‌ای که گویی هرکس هرآنچه که تمایل داشته باشد برای دریافت کرایه محاسبه می‌کند.

تاکسی‌رانی افزایش هزینه‌های زندگی را درنظر نمی‌گیرد

رانندگان تاکسی نیز در خصوص این نرخ‌نامه استدلال‌های خود را دارند.

یکی از این رانندگان که نخواست نامش فاش شود در این خصوص گفت: متأسفانه تاکسی‌رانی در نرخ‌نامه جدید افزایش هزینه‌های زندگی و گرانی‌ها را یا درنظر نگرفته و یا بسیار کم لحاظ کرده‌اند.

وی گفت: به این گرانی‌ها باید افزایش سرسام آور قیمت لوازم یدکی خودروها را هم اضافه کرد و قیمت برخی لوازم یدکی همچون لاستیک نسبت به سال قبل تا 2 برابر افزایش یافته است.

یکی دیگر از تاکسی‌داران در این باره گفت: با اعلام نرخ کرایه جدید دخل و خرج زندگی به هیچ وجه با هم هم‌خوانی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: من در طول 8 ساعت زمان کار 20 هزار تومان کسب می‌کنم که از این درآمد علاوه بر هزینه‌های زندگی باید هزینه سوخت را تأمین و علاوه بر آن پس‌اندازی برای تعویض و یا تعمیر قطعات خودروی خود کنار بگذارم.

این راننده آبادانی تصریح کرد: با این وضعیت کرایه‌ها، در زمینه تأمین هزینه‌های زندگی به مشکل برمی‌خوریم.

افزایش نرخ کرایه‌ها بر اساس ضوابط بوده است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان نیز در این خصوص گفت: نرخ جدید کرایه‌ها براساس ضوابط و قانون دولت است و اعتراض رانندگان در این خصوص بی‌مورد است.

عبدالحسین مکوندی تصریح کرد: بر اساس قانون، نرخ کرایه‌ها هر سال 10 درصد افزوده می‌شود اما باتوجه به عدم افزایش کرایه‌ها در سه سال اخیر در مجموع حدود 33 درصد به نرخ کرایه‌ها افزوده شده است.

وی در خصوص نارضایتی برخی تاکسی‌داران از نرخ‌نامه جدید به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی ادامه داد: گرانی‌ها و افزایش قیمت کالاها به بسیاری از اقشار فشار آورده پس ما نیز باید وضعیت مردم را نیز مدنظر قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان خاطرنشان‌کرد: در صورتی که شهروندان تخلفی را از تاکسی‌داران مشاهده می‌کنند آنان باید موضوع را به تاکسیرانی شهرستان اعلام کرده و ما نیز در اسرع وقت پیگیر موضوع و با متخلفان برخورد می‌کنیم.

مکوندی گفت: گشت‌های تاکسیرانی در سطح شهر در 2 شیفت صبح و بعدازظهر در حال فعالیت هستند تا تخلفات احتمالی را پیگیری کنند.

انتهای پیام/72008/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول