اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند:

50 در صد ترافیک شهر مرند را تاکسی‌ها شهری به وجود می‌آورند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مرند با بیان اینکه هر روز بیش از 20 هزار نفر مسافر توسط تاکسی‌ها در مرند جابه‌جا می‌شود، گفت: بیش از 50 در صد ترافیک شهر مرند را تاکسی‌ها شهری به وجود می‌آورند.

50 در صد ترافیک شهر مرند را تاکسی‌ها شهری به وجود می‌آورند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی عصر امروز در جلسه شورای ترافیک این شهرستان که در محل سالن همایش شورای اسلامی شهر مرند برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان مرند به عنوان دومین شهر پر جمعیت استان و با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیای و ترانزیت از اهمیت ویژه اقتصادی مهمی برخوردار است و هر روز بیش از 20 هزار نفر مسافر توسط تاکسی‌ها در مرند جابه‌جا می‌شود نیاز به ساماندهی حمل و نقل ترافیک را در این شهر مضاعف کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد ترافیک شهر مرند را تاکسی‌ها شهری به وجود می‌آورند از طرح ساماندهی حمل و نقل در بافت مرکزی شهر در این طرح خبر داد.

رضوانی اظهار کرد: این طرح با تصویب نهایی در شورای ترافیک استان چهره شهر مرند از نظر حمل و نقل تغییر و موجب روان‌سازی عابران پیاده نیز باشیم.

رئیس شورای ترافیک شهرستان مرند طرح جامع سیستم حمل و نقل و ترافیک شهر مرند را سند راهبردی در اجرای پروژه‌ها و برای حل معضلات ترافیکی عنوان کرد و گفت: انجام طرح مطالعاتی سیستم حمل و نقل و ترافیک شهر مرند به اجرای تقاطع و پروژه‌های مورد نیاز کمک می‌کند.

وی بر اجرای طرح مناسب سازی پلیس راه مرند تبریز با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترانزیت اروپا و آسیا تاکید کرد.

هاشم هاشمی شهردار مرند نیز در این جلسه گفت: طرح مطالعاتی سیستم حمل و نقل و ترافیک شهر مرند در سه مرحله حمل و نقل همگانی، ساماندهی بافت مرکزی شهر، تقاطع و معابر خارج از بافت مرکزی شهر مرند انجام شده است بر اهمیت و در نظر گرفتن مناسب‌سازی شهر برای نابینایان و معلولان، کودک محوری شهر، راه‌بندان در شهر، کاهش مصرف سوخت و در مدنظر قرار دادن پروژه‌های مشارکتی و عمرانی شهرداری مرند تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه هدایت مناسب ترافیکی در حوزه شهر بر عهده شهرداری قرار دارد، مطالعه، بازنگری و دوراندیشی ترافیکی به عنوان یکی از وظایف ذاتی شهرداری این شهر است که با انجام مطالعات وسیع و لحاظ کردن نقطه نظرات کارشناسی هم‌اکنون به پایان رسیده است.

علی باقری دبیر شورای ترافیک و رئیس گروه حمل و نقل استان آذربایجان‌شرقی در خصوص معضلات ترافیکی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که که باید به طور جدی مورد توجه مسئولان شهرستانی قرار گیرد مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک و خصوصاً تلاش مصمم برای اجرایی شدن این مطالعات است.

وی افزود: با توجه به اعتبارات هزینه شده برای انجام چنین مطالعاتی، باید پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان در خصوص اجرای آن مدنظر قرار گیرد.

طرح مطالعات ساماندهی حمل و نقل و ترافیک شهر مرند از دو سال گذشته آغاز شده بود که پس از بحث و بررسی کارشناسانه در جلسه شورای ترافیک شهرستان امروز مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/60009/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول