اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

از تاکسی‌ها برای تبلیغ زندگی درست شهری استفاده شود

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: ناوگان تاکسیرانی یکی از بهترین امکاناتی است که ما می‌توانیم به وسیله نصب پیام‌های شهروندی در تاکسی‌ها از آن برای تبلیغ زندگی درست شهری استفاده کنیم.

از تاکسی‌ها برای تبلیغ زندگی درست شهری استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد دلبری امروز در نشست کمیته فنی اجرایی سازمان‌های تاکسیرانی شهری کشور در ارتباط با لزوم توسعه پایدار شهری اظهار کرد: امروز توسعه پایدار شهری، دغدغه غالب مدیران و افرادی است که در این راستا انجام وظیفه می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم به یک توسعه پایدار در سطح کلان شهری برسیم باید به سایر مقوله‌ها در زمینه وظایف مدیریت شهری توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه از جمله این وظایف بحث حمل و نقل است بیان کرد: توسعه پایدار حمل و نقل، یکی از مهمترین مقوله‌ها در توسعه پایدار شهرها و کلان شهرها است.

دلبری ادامه داد: توسعه حمل و نقل بسیار سریع‌تر از توسعه زیرساخت‌های شهری اتفاق می‌افتد؛ سئوالی که در این زمینه و با توجه به نیاز حمل و نقل عمومی به زیرساخت‌های شهری پیش می‌آید این است که آیا به مقدار توسعه حمل و نقل، زیرساخت‌ها نیز توسعه یافته‌اند؟

وی برنامه‌ریزی و طبق برنامه حرکت کردن را یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای برطرف کردن مشکلات دانست و گفت: ما نمی‌توانیم برای جلوگیری از پدید‌ آمدن مشکلات مردم را نسبت به استفاده از این ناوگان و وسایل شخصی بازداریم یا شرکت‌های تولید و واردات خودرو را از کار خود نگه داریم، بلکه نیاز ما به یک برنامه در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

عقب‌ماندگی‌های گذشته به سرعت جبران شود

شهردار قم اضافه کرد: باید به سمتی برویم که در یک جهش موفق، عقب‌ماندگی‌های گذشته در زمینه‌های مختلف به ویژه مدیریت شهری را برطرف کنیم.

دلبری اذعان کرد: اگر این اقدام انجام نشود نه تنها مشکلات حل نمی‌شوند، بلکه این شکاف روزبه‌روز بیشتر می‌شود و کم‌کم ما را با چالشی بسیار بزرگ روبه‌رو خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در اصل موضوع رسیدن به توسعه پایدار حمل و نقل باید چند هدف و راهکار مدنظر قرار گرفته شود تا بتوانیم بهترین برنامه را در دستور کار خود قرار دهیم.

شهردار قم در ارتباط با اهداف و راهکارها افزود: یکی از ویژگی‌های این توسعه، دسترسی آسان به این شبکه و استفاده بهینه از آن است؛ از دیگر ویژگی‌های آن هم می‌توان به توجیه‌پذیر بودن از لحاظ اقتصادی، توجه به آلودگی محیط زیست و توجه به صرفه سوخت اشاره کرد.

انتهای پیام/2258/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول