اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

شجره صالحین حضور بسیج در خط مقدم جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: شجره طیبه صالحین در حقیقت حضور بسیج در خط مقدم جنگ نرم علیه دشمنان ایران اسلامی است.

شجره صالحین حضور بسیج در خط مقدم جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری صبح امروز در گردهمایی حلقه‌های صالحین پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد، محلات و اقشار بسیج که در مسجد مصلای شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: قیام حضرت سیدالشهدا(ع) در شرایطی اتفاق افتاد که بدخواهان حرکت رو به تعالی جامعه اسلامی را که پیامبر ایجاد کرده بود، متوقف و در آن انحراف ایجاد کردند.

وی افزود: توقف و انحراف در قیام، به فساد و تباهی در جامعه اسلامی منجر شد؛‌ در حدی که رئیس این جامعه اسلامی، فردی همچون یزید بود که تاریخ از آن به عنوان فردی میمون‌باز و انسانی لاابالی و پست نام می‏برد.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود افزود: امام حسین(ع) برابر این اتفاق حرکتی را آغاز کردند که مقابله با فساد زمانه بود و تا پای جان خود در این راه ایستادند و نگذاشتند جامعه اسلامی بیش از پیش انحراف خود را ادامه دهد.

مطهری اظهار داشت: امام خمینی(ره)‌ نیز مبارزه‌ای را در سال 42 آغاز کردند که در مقابل با فساد زمانه بود؛ فسادی که حاکمان زورگو و سرسپرده به استکبار جهانی مقابل آن بودند.

وی تصریح کرد: از روز نخستی که امام راحل(ره) این حرکت را آغاز کرد، وقتی از ایشان پرسیدند شما مقابل این قدرت چگونه می‌خواهید مبارزه کنید، گفتند که «سربازان من در گهواره‌ها هستند».

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود بیان کرد: بسیج و انقلاب اسلامی ارتباطی قوی دارند؛ انقلاب ما به طور کامل نشأت گرفته از انقلاب عاشوراست و بسیجی که تمام وجودش با انقلاب عجین شده، حرکتش از ابتدا عاشورایی بوده و خواهد بود و در حقیقت بسیج بدون فرهنگ عاشورا معنایی ندارد.

مطهری اظهار داشت: چشم‌اندازی که امام خامنه‌ای تبیین کرده‌اند، مبتنی بر چشم‌اندازی است که امام راحل(ره) به آن اشاره داشتند و این نظرگاه، همان حکومت جهانی اسلام است.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که تمدن نوین اسلامی در جهان بالاترین است و بسیج با پرورش و تربیت بسیجیان و تبیین آن چشم‌انداز و تاثیرگذاری که بسیجیان در جامعه خواهند داشت، می‌تواند در ایجاد تمدن نوین اسلامی موثر باشد.

مطهری افزود: با این جملات و استفاده از تکنولوژی و صنایع روز به هیچ وجه تمدن اسلامی اتفاق نخواهد افتاد و اگر بخواهیم به تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌های علمی اکتفا کنیم، غرب موجود است و ما نیاز به تمدن جدیدی نداریم.

وی اضافه کرد: در این راه، باید پیشرفتی در کنار فعالیت‏ها باشد که از آن مهم‏تر است و این توسعه، متن و باطن قضیه بوده و آن هم پیشرفت در فرهنگ زندگی و سبک زندگی است.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود بیان داشت: سبک زندگی اسلامی، ما را به تمدن نوین اسلامی می‌رساند که هم خواسته قرآن و اهل بیت(ع) است و هم درست در نقطه مقابل خواست دشمن قرار دارد.

مطهری بیان داشت: دشمن امروز با ابزارهای مختلف رسانه‌ای بین مردم تبلیغ می‌کند و به ویژه با ماهواره‌ و استفاده از فضای مجازی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا ما را به سوی سبک غربی و خواسته خود بکشاند و از اسلام و آموزه‌های آن دوری کند.

مطهری گفت: نظام شجره طیبه صالحین یکی از راهکارهای قوی برابر جنگ نرم دشمن و ابزاری در راه رسیدن به تمدن اسلامی و تبیین و تشریح آن است که باید با جدیت دنبال شود.

وی تصریح کرد: دشمنان کشورمان تمام انرژی و قدرت خود را به‏کار گرفته‌اند تا ذهن و تفکر ما را بگیرند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود افزود: در این وضع، ما باید با تعمیق اعتقادی و معرفتی اعضای جامعه به ویژه بسیجیان و پرورش قدرت معرفت و بصیرت آنها در مقابل دشمن سدی دفاعی و تهاجمی ایجاد کنیم.

به گزارش فارس؛ قبل از این مراسم، شرکت‏کنندگان در حلقه‌های صالحین در نشستی با موضوع اقتصاد مقاومتی و بسیج حضور یافتند و به مدت 45 دقیقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این برنامه به صورت سراسری در کل کشور با عنوان «رزمایش صالحین» در هفته بسیج برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول