اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی قوه قضائیه:

دانش حقوقی در جنگ نرم باید مورد استفاده قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: باید از دانش حقوقی در جنگ نرم استفاده کنیم و این امر به ویژه باید مورد توجه حقوقدانان بسیجی قرار گیرد.

دانش حقوقی در جنگ نرم باید مورد استفاده قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام علی رازینی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش استانی گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان اظهار داشت: بسیج یک حرکت همه‌جانبه است و یکی از مسائل بسیج، بسیج حقوقدانان است.

وی افزود: حقوقدانان ما حقوق می‌خوانند تا از حق در جامعه دفاع کنند اما باید توجه داشت که متاسفانه نسبت به این امر و وظیفه ذاتی دفاع از حق قدری بی‌توجهی شده است.

رازینی با اشاره به اینکه یک حقوقدان باید بی‌طرف باشد، یادآور شد: این امر این‌گونه تعبیر شده که یک حقوقدان باید نسبت به همه مسائل جامعه ‌بی‌طرف باشد در حالی که یک قاضی خوب و یک وکیل نباید نسبت به همه مسائل دنیا بی‌تفاوت باشد.

معاون حقوقی قوه قضائیه، این شیوه بی‌طرفی را افراط در تعبیر برخی معانی دانست.

رازینی ادامه داد: به عنوان نمونه، یک بسیجی حقوقدان باید از دانش حقوقی خود در جنگ نرم استفاده کند در حالی که در بسیاری از عرصه‌ها جای این طیف از حقوقدانان خالی بوده است.

وی عنوان کرد: حقوقدان بسیجی باید در زمینه استفاده عراق و منافقان از بمب‌های شیمیایی وارد عمل می‌شد و آن را با قوانین بین‌المللی تطبیق می‌داد اما در این زمینه کوتاهی شد.

معاون حقوقی قوه قضائیه با بیان اینکه دستور قرآن است که در برابر دشمن هر نیرویی که می‌توانید، جمع‌آوری کنید، خاطرنشان کرد: اکنون هنگامه جنگ نرم است و ما باید خود را به تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این جنگ مجهز کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن به خوبی از ابزارهای این جنگ استفاده می‌کند، تصریح کرد: ما نیز باید به دنبال فراگیری زبان‌های خارجی نظیر انگلیسی، فرانسه و آلمانی باشیم و به صفحات وب برویم و آن را از مقالات پرمحتوا پر کنیم.

رازینی تاکید کرد: مسئولان ما باید در مقابل دشمن دستشان پر باشد زیرا ضعف‌های آنها بسیار زیاد است اما در عین حال از کوچک‌ترین موضوعی علیه ما استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در این زمینه کاری بزرگ انجام دهیم، باید بسیجی‌وار وارد عرصه شویم.

معاون حقوقی قوه قضائیه همچنین بر ورود وکلای بسیجی به دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: در بسیاری از پرونده‌ها، ورود وکلای متدین و بسیجی ضروری است و گاهی لازم است وکالت‌ها بدون دریافت دستمزد انجام شود.

وی عنوان کرد: انجام کار مردم بدون معطلی و دفاع از حق آنها بدون دریافت دستمزد نیاز دستگاه قضایی است و لازم است در این زمینه پرونده‌ها را بسیجی‌وار دست بگیریم تا بالای 90 درصد مردم کارشان بدون معطلی و اتلاف وقت و هزینه انجام شود.

در این مراسم از تلاش‌های پنج نفر از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در یزد تجلیل شد.

در این مراسم همچنین مصطفی پیشداد به عنوان دبیر حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/2464/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول