اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سپاه ثارالله کرمان:

جبهه فرهنگی کشور مانند جبهه سخت متحد نیست/جنگ نرم را باید باور کرد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اشکال ما در حوزه جنگ نرم و ناتوی فرهنگی این است که جنگ نرم را باور نکرده‌ایم.

جبهه فرهنگی کشور مانند جبهه سخت متحد نیست/جنگ نرم را باید باور کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منصور الهی عصر امروز در مراسم تجلیل از هنرمندان بسیجی استان اظهار داشت: در جنگ سخت همه ما باور کردیم که جنگ وجود دارد و با همه امکانات و توان به صحنه آمده و با یک اتحاد ملی و با حضور همه قشرها دفاع کردیم و در برابر دشمن و نظام سلطه ایستادیم.

الهی افزود: در جنگ تحمیلی همه ما در برابر تفکر و اندیشه‌ای که با ما در جنگ بود، مقابله کردیم، زیرا نخست وزیر وقت عراق اعلام کرده بود که دعوای ما با ایران بر سر چند متر زمین نیست، بلکه تلاش ما برای جلوگیری از صدور تفکر انقلاب اسلامی است و این امر نشان می‌دهد که جنگ سخت نیز به جهت تغییر افکار انقلاب اسلامی بود.

وی تصریح کرد: دشمن با حرکت روانشناختی و بهره‌گیری از کارشناسان و خبره‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کند، نگرش جامعه و باور اعتقادی، اجتماعی، سیاسی و دینی مردم را با استفاده از هنر و مسائل فرهنگی تغییر دهد، هنری که با استفاده از رسانه‌های دیجیتال و وسایل ارتباطی لحظه به لحظه در سراسر دنیا قابل دسترسی و دریافت است.

الهی خاطرنشان کرد: تلاش دشمن با استفاده از فناوری‌های جدید ارتباطی و فضای مجازی به راحتی در حال توزیع است و با این ترفندها با بهره‌گیری از 80 کانال ماهواره‌ای و 36 هزار شبکه تلاش می‌کند، بسترساز تغییر باورها و اعتقادات مردم ما باشد.

وی گفت: اشکال کنونی ما در حوزه جنگ نرم و ناتوی فرهنگی این است که جنگ نرم را باور نکرده‌ایم و کسانی که در مهندسی فرهنگی کشور تاثیرگذار بوده‌اند، باور نکرده‌اند و بدین لحاظ نتیجه‌ای از مقابله فرهنگی در کشور نمی‌بینیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: این جنگ نیاز به یک جبهه گسترده دارد، وقتی جبهه تشکیل شود، همه نیروها با برنامه‌ریزی کار می‌کنند.

الهی بیان کرد: در حال حاضر اقشار مختلف بسیج را در کشور داریم که ماموریت آن‌ها مقابله با جنگ نرم است‌.

وی افزود: وضعیت جامعه نشان می‌دهد که جبهه فرهنگی ما مانند جبهه سخت متحد نیست و برای موفقیت باید انسجام داشته و از یک منبع دستور بگیرد.

الهی عنوان کرد: باید تلاش‌های ما بیشتر باشد تا در جامعه اثر بگذارد و نتیجه آن کاهش فساد اجتماعی و سایر مشکلات باشد.

وی ابراز داشت: اگر باور داریم که واقعا جنگ فرهنگی است، باید همه ما و به ویژه بسیج هنرمندان با توجه به کارکرد مثبتی که در کشور دارد با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داشته و با باور اینکه جنگ است، تلاش کنیم.

انتهای پیام/ 80017/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول