اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور:

گسترش پدیده طلاق بخش مهمی از جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور گفت: گسترش پدیده طلاق در کشور بخش مهمی از جنگ نرم دشمن است.

گسترش پدیده طلاق بخش مهمی از جنگ نرم دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کاظم نظم‌ده پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل قدیم و جدید سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به روز جهانی معلول اشاره و اظهار کرد: 12 آذر به عنوان روز جهانی معلول نامگذاری شده و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند «در بسیاری از مسائل و برنامه‌ها مردم و معلولین از نخبگان جلوتر هستند» امیدواریم در افقی روشن شاهد پیشرفت حداکثری جامعه هدف باشیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اذعان کرد: خدمت به معلولین و مددجویان بهزیستی بی‌دلیل و بی‌بهانه به کسی داده نمی‌شود و تمامی کارکنان و پرسنل این نهاد باید توجه داشته باشند که در سازمانی خدمت می‌کنند که پیامبران و معصومین «ع» به جامعه هدف خدمت و آن را ارزشمند تلقی می‌کردند.

نظم‌ده به قدرت و استراتژی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: قدرت نظام به حدی رسیده که زمان شکست دشمنان را کمتر کرده و مطابق سخنان وزیر امریکا که گفته است زمانی که به نقشه جهان نگاه می‌کنی ایران را همه جا خواهی دید که این امر خود نشان از قدرت ایران اسلامی است.

این مسئول کشوری تمدن‌سازی نوین اسلامی و سبک زندگی اسلامی را ضروری برشمرد و گفت: دشمنان نظام نمی‌توانند با تحریم‌های اقتصادی و تورم ضربه‌ای به این کشور و نظام وارد کنند چرا که مردم ایران اسلامی هوشیارانه و با بیداری کامل پیرو ولایت‌فقیه زمان خود بوده و مطابق فرامین ایشان عمل خواهند کرد.

وی حرکت در تمدن‌سازی را بسیار آرام عنوان کرد و گفت:‌ باید برنامه‌ها و خدمات مناسبی جهت فرهنگ‌سازی و تمدن صورت پذیرد که سازمان بهزیستی باید تاکید زیادی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی داشته باشد.

نظم‌ده در ادامه توجه سازمان بهزیستی به موضوع طلاق و جنگ نرم را مهم عنوان کرد و گفت: دشمنان نظام در موضوعاتی چون جنگ نرم، فساد جوانان به مواد مخدر، استقبال کردن از طلاق و ... می‌خواهند به این نظام ضربه وارد کنند که با هوشیاری مسئولین و مردم خواسته آنها محقق نخواهد شد و همچون گذشته شکست نصیب دشمنان می‌شود.

400 میلیارد تومان اعتبار به توانبخشی کشور ارائه شده است

وی در مقایسه میزان اعتبارات تخصیص داده شده به این مرکز در دولت‌های قبل از دولت نهم و دهم بیان کرد: خدمات مضاعف و خوبی جهت رفاه معلولین و مددجویان در دولت‌های نهم و دهم صورت گرفته است که نزدیک به 400 میلیارد تومان اعتبارات به توانبخشی اختصاص داده شده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اذعان کرد: مسئولین باید خدمت در نظام را طوری نگاه کنند که باید آن را سالم به دیگری تحویل داد و هدف اصلی خود را خدمت به مردم بدانند.

نظم‌‌ده بیان کرد:‌ در سال‌های گذشته مخترع و مبتکر معلول و مددجوی بهزیستی در سطح کشور و به تبع آن کهگیلویه و بویراحمد بسیار کم و ناچیز بود، ولی امروزه شاهد پیشرفت‌های زیادی در تمامی زمینه‌ها از سوی جامعه هدف هستیم.

آسیب‌های اجتماعی ناشی از شیوه نادرست زندگی است

وی ادامه داد: ‌زمانی نیاز مددجو خوراک و پوشاک و ... بود، ولی امروزه و با توجه به پیشرفت‌های کنونی مددجویان سازمان بهزیستی نیازمند برنامه‌ها و مسائل فرهنگی بوده که مسئولین و متولیان امر در سطح استان در حد توان و مطابق قانون خدمات لازم را به جامعه هدف ارائه دهند.

نظم‌ده آسیب‌های اجتماعی را برخاسته از سبک زندگی دانست و گفت: امروزه و در دنیای تکنولوژی برنامه‌های متنوع و گوناگونی در سطح جامعه از طریق ماهواره و دیگر عوامل بر زندگی کنونی ما تاثیر سوء داشته که میزان طلاق و آسیب‌ها ناشی از همین امر است.

این مسئول تاکید بر اصلاح سبک زندگی داشت و ابراز کرد: مسئولین و متولیان امر بهزیستی رسالت بسیار بزرگی دارند و باید ریشه انحراف در جامعه را بررسی و پیگیری لازم اعمال شود.

وی موج سوم ایدز را ارمغانی از کشورهای غربی بیان کرد و گفت:‌ مسئولین در بهزیستی باید نگاه به این امر را در افقی بالاتر و بیشتر از نگاه به معلول بدانند، چرا که جامعه ما در معرض چنین مشکلاتی بوده و نیازمند توجه بیشتر است.

نظم‌ده تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد نیروی انسانی خوبی وجود دارد این افراد پیش از اینکه نیازمند مسائل مالی باشند نیاز به حرمت و احترام متقابل دارند حرمت و شان کارکنان در تمامی زمینه‌ها باید رعایت شود.

وی وظیفه خود و تمامی مسئولین و دستگاه‌های اجرایی دانست تا از تمدن اسلامی حمایت شود و توجه به سبک زندگی و بنیان خانواده را مهم ذکر کرد و گفت: اگر مدیری توان ارائه خدمت به صورت همزمان به مردم و خانواده خود را ندارد با توجه به اصل بنیان خانواده خدمت به خانواده را در راس قرار دهد.

انتهای پیام/2571/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول