اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

حضور بسیجیان در مقابله با جنگ نرم باید هوشمندانه باشد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: جنگ نرم و مقابله با آن علاوه بر آگاه‌سازی، هوشمند بودن بسیجیان را می‌طلبد.

حضور بسیجیان در مقابله با جنگ نرم باید هوشمندانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام علی مرادخانی ظهر امروز در مراسم عزاداری جمعی از بسیجیان اظهار کرد: یکی از شیوه‌های رسوب و نفوذ دشمن و کشورهای غربی به کشورهای اسلامی، بین مسلمان و به ویژه در ایران جنگ نرم است که از این راه سعی می‌کنند آسیب‌های اجتماعی را با نگاهی به ظاهر اسلامی و بنیانی، غیراسلامی و با شیوه‌های هنرمندانه و از طریق رسانه‌های مختلف و فیلم‌های تولیدی به کشورهای اسلامی القا کنند.

وی به بیانات رهبری مبنی بر ارائه زندگی به سبک دینی اشاره کرد و بیان داشت: منکر امروزه دارای ابعاد وسیع است و یکی از ابعاد آن در تغییر و تحت تاثیر قرار دادن سبک زندگی است که این تغییرات باید دغدغه برای همگان باشد چون در تربیت نسل مؤثر است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نهی از منکر پیچیدگی خاص خودش را دارد و در مواجهه با مسائل مختلف و دغدغه‌ها علاوه بر یاد خدا نسبت به سوق دادن زندگی به سبک دینی اهتمام داشته باشیم تا از فتنه و جنگ نرم دشمن در امان باشیم.

مرادخانی ادامه داد: فیلم‌های پخش شده در رسانه‌های غربی علاوه بر وسعت سعی بر ترویج فرهنگ خودشان مبنی بر یکپارچه شدن و تبعیت سایر ملل از فرهنگ آنان و مطرح شدن فرهنگ هر کشور به عنوان خرده فرهنگ دارد و از نمونه‌های آن می‌توان به ترویج  روابط نامحرم بدون محدودیت، کمرنگ شدن اصول دینی - اعتقادی و تغییر سبک زندگی‌ها به مصرف‌گرا بودن اشاره داشت که اینها بنیان دینی و اعتقادی و سبک زندگی دینی را تغییر می‌دهد.

وی از ساخت و پخش برخی فیلم‌های صداوسیما که از رسانه ملی پخش می‌شود، انتقاد کرد و اظهار داشت: باید اصول و موازین اسلامی با ظرافت‌های هنرمندانه به تصویر کشیده شود، چرا که نسل جوان و امروزی ما از پای تلویزیون دین را فرا می‌گیرند و این رسانه علاوه بر تاثیر در روح و روان انسان در سبک زندگی، مدل معماری ساختمان، چینش منزل، نوع خوراک و پوشش آنان نقش و جایگاه ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

همچنین مرادخانی بیان کرد: صداوسیما اغلب برای ساخت فیلم‌ها از منازل مجلل و بزرگ با وسایل مدرن استفاده می‌کند در حالی که اقشار مختلف، در نقاط مختلف و گاهی دور افتاده و با فرهنگ‌های مختلف به این امکانات، منابع و تجهیزات دسترسی ندارند و خواهان داشتن زندگی‌های این گونه می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه به ترفندهای این کشورها در برخی مسائل اشاره کرد و افزود: جنگ نرم، مواد مخدر را به عنوان تفریح و ابزاری برای لذت به جوانان معرفی می‌کند، اما توسعه آن کار ساده‌ای نیست که برای این امر دارای سیستم یکپارچه و مراحل زیادی مانند تولید، پخش، نظارت، دستگاه‌های نظامی است.

انتهای پیام/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول