اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد

بهره‌مندی جامعه قرآنی از رهنمودهای علما راهکار مقابله با جنگ نرم

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بهره‌مندی هر چه بیشتر جامعه قرآنی از رهنمودهای علما از جمله راهکارهای اصولی مقابله با جنگ نرم است.

بهره‌مندی جامعه قرآنی از رهنمودهای علما راهکار مقابله با جنگ نرم

مصطفی صولتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه در ارتباط با نقش آموزش و پرورش در پیشرفت فرهنگی جامعه اظهار داشت: آموزش و پرورش در پیشرفت فرهنگی جامعه نقش زیربنایی دارد بنابراین اصلی‌ترین و ریشه‌ای‌ترین آموزه‌های فرهنگی در این نهاد باید به همه افراد جامعه منتقل شود تا نتیجه مطلوب و مورد انتظار قابلیت ظهور و بروز یابد.

این مسئول افزود: تحقق کار فرهنگی، محصول فرهنگی و شهروند فرهنگی بدون در نظر گرفتن نقش کلیدی آموزش و پرورش کاری بس دشوار است.

صولتی تصریح کرد: آموزش و پرورش برای آن عده از دانش‌آموزان که فطرتاً گرایش و علاقه به قرآن دارند تا حد زیادی توانسته نقش جذب‌کننده و تربیتی داشته باشد.

وی با اشاره به وجود برخی دانش‌آموزان که به صورت فردی یا خانوادگی پیش زمینه تربیت قرآنی ندارند، گفت: تعلیم معارف الهی به این گونه افراد نیازمند برنامه‌ریزی کارشناسانه و تخصصی با رویکرد مدبرانه است.

مسئول کمیته قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تخصص در تدریس قرآن کریم در شرایط کنونی را از دو جنبه مورد بررسی قرار داد و بیان داشت: جنبه فنی و هنری قرائت قرآن کریم در ابتدا و سپس جنبه معنایی و مفهوم قرآن کریم از موارد قابل تأمل در این زمینه است.

این مسئول ادامه داد: بهره‌‌گیری از پتانسیل و تجربه مربیان مؤسسات قرآنی می‌تواند موجب افزایش بهره‌‌وری در مقوله آموزش قرآن در آموزش و پرورش باشد.

صولتی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای افزایش نهضت قرآن‌آموزی و جذب هر چه بیشتر جوانان به سوی قرآن عنوان کرد: نیاز امروز جامعه تلاش عمقی، وسیع و همه جانبه در راستای افزایش قرآن‌آموزان را می‌طلبد که این امر نیازمند همکاری هر چه بیشتر نهادهای مختلف است.

وی در ارتباط با راهکارهای مقابله اصولی با جنگ نرم و تهدیدات دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی اذعان داشت: ایجاد ارتباط عمیق علمی و دینی میان روحانیان و اقشار مختلف قرآن‌آموزان یکی از این راهکارهاست که به وسیله بهره‌گیری از معارف قرآنی و سنت نبوی امکان‌پذیر است.

مسئول کمیته قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تأکید بر انجام اقدامات مؤثر در ترویج فرهنگ قرآنی و اصول مدیریت دینی میان دانش‌آموزان متذکر شد: شناخت جامع و کامل از تمام جنبه‌های روحی و جسمی دانش‌آموز ایرانی در نقاط مختلف جغرافیایی و فرهنگی، برنامه‌ریزی اصولی و کیفی با توجه به ابعاد شناخته شده و همچنین استفاده از تمام روش‌‌هایی که منجر به ایجاد شور و نشاط در میان دانش‌آموزان می‌شود از اقدامات مفیدی است که می‌توان در اجرای برنامه‌‌ها و تغییرات اساسی در بدنه مدیریت آموزشی فرهنگی کشور انجام داد.

انتهای پیام/61012/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول