اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

نهضت جنگل برگرفته از نهضت عاشورایی بود

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نهضت جنگل در راستای اعتقادات دینی برگرفته از نهضت عاشورایی بود.

نهضت جنگل برگرفته از نهضت عاشورایی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حمید حاذق نیکرو در مراسم همایش «نهضت جنگل در سایه سار عاشورا» در مجتمع فرهنگی فارابی این شهرستان با اشاره به اهمیت جهاد در راه خدا، اظهار کرد: هر تلاش و کوششی که در راه خدا باشد نوعی جهاد الهی محسوب می‌شود.

وی، شرط رسیدن به جهاد الهی را قرار گرفتن در مسیر هدایت الهی ذکر کرد و افزود: جهاد در راه خدا آدمی را از گمراهی‌ها دور می‌کند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به نهضت جنگل و میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و متذکر شد: تبیین نهضت جنگ نیازمند تأمل در نهضت عاشورا است.

وی با بیان اینکه تمام حرکت‌های بصیرتی دنیا نشأت گرفته از واقعه و نهضت عاشوراست، تصریح کرد: نهضت جنگل در راستای اعتقادات دینی و برگرفته از نهضت عاشورا بود.

حاذق‌ نیکرو نخستین جنگ نرم دشمن در واقعه عاشورا را برای تخریب قیام امام حسین (ع) اعلام کرد و گفت: جنگ نرم در واقعه عاشورا زمانی رخ داد که یاغی‌ها سکوت، ظلم و تردید کردند.

وی با تصریح بر اینکه انقلاب اسلامی طبق نهضت عاشورایی شکل گرفته است، یادآور شد: انقلاب اسلامی با تأسی از نهضت عاشورا در اوج نابسامانی‌های سیاسی و اجتماعی به وجود آمد.

این مسئول انقلاب اسلامی را متکی بر ملت و ملت را متکی بر نهضت عاشورا اعلام کرد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به جنگ‌های بصیرتی متعدد کنونی در دنیا، اظهار کرد: طراحی تمام این جنگ‌ها توسط دشمنان  برای ایجاد اسلام‌هراسی در بین مسلمانان است.

وی با بیان اینکه گسترش اسلام در دنیا با سرعت بالایی در حال افزایش است، ادامه داد: به اعتراف دولت‌های غربی و اروپایی، گرایش به اسلام در دنیا با سرعت عجیبی در حرکت است به گونه‌ای که سالانه بیش از 80 هزار نفر به اسلام گرایش می‌یابند.

حاذق‌ نیکرو با تاکید بر پیشرفت سریع تکنولوژی، افزود: تکنولوژی امروز دنیا به صورت دقیق و حرفه‌ای است.

وی نهضت جنگل را برگرفته از اعتقادات دینی و عاشورایی دانست و ابراز کرد: نهضت جنگل زمینه‌ساز باور و قیام انقلاب اسلامی برای رسیدن به هویت اصلی ملی بود.

به گفته این مسئول، نهضت جنگل بالغ بر هفت سال به طول انجامید که ماحصل آن پیروزی‌های متعدد و زیادی برای حفظ هویت ایران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه نهضت میرزا کوچک با وجود تصور بسیاری از مردم دارای نجابت و برای مردم صورت گرفته است، افزود: میرزا هرگز به ملت خود خیانت نکرد.

حاذق‌نیکرو خاطرنشان کرد: اطرافیان میرزا کوچک هر چند خیانت کرده و منحرف شدند اما میرزا هیچ زمانی از باور و هدف اصلی خود دور نماند.

وی، نهضت دینی میرزا کوچک جنگلی را صد در صد ایرانی و شرعی دانست و یادآور شد: میرزا کوچک خیانت‌های بسیاری را دید اما بر مردمش خیانت نکرد.

انتهای پیام/84003/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول