اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پروانه معصومی:

کنگره ملی میرزا کوچک تعمیم اندیشه‌های ضد استعماری است

خبرگزاری فارس: بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی بهای آزادی را با نثار جان خود پرداخت و ثابت کرد که آزادی بهای سنگینی دارد، گفت: برگزاری کنگره ملی میرزا تعمیم اندیشه‌های ضد استعماری و استبدادستیزی است.

کنگره ملی میرزا کوچک تعمیم اندیشه‌های ضد استعماری است

پروانه معصومی امروز در حاشیه برگزاری نخستین کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زیباکنار برگزاری کنگره و همایش‌های علمی پیرامون معرفی مفاخر بزرگ را موجب ترویج روحیه خودباوری در بین نسل‌ جوان دانست و اظهار کرد: برپایی چنین کنگره‌هایی موجب می‌شود تا علاوه بر تعمیم اندیشه‌های آزادیخواهانه، ضد استعماری و استبداد ستیزی، روحیه خودباوری نیز بین نسل جدید ترویج یابد.

وی با بیان اینکه میرزا جزو نیازهای زمان ماست و پاسداشت یاد و خاطره او ضرورت دارد، افزود: میرزا بهای آزادی را با نثار جان خود پرداخت و ثابت کرد که آزادی بهای سنگینی دارد.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: بازشناسی و معرفی شخصیت‌های انقلابی و مبارز به نسل جدید یکی از نیازهای امروز کشور است.

وی، برجسته‌سازی زندگی بزرگانی مانند میرزا کوچک و الگوی زندگی امروز را یک ضرورت دانست و گفت: پاسداشت چنین اندیشه‌هایی، پاسداشت دفاع از آزادی، استقلال و ارزش‌های ناب است.

معصومی، با بیان اینکه اکنون مشغول بازی در یک فیلم سینمایی به نام«ساکن خانه چوبی» به کارگردانی لیالستانی هستم، خاطرنشان کرد: در این فیلم برای نخستین بار در نقش یک زن روستایی از روستاهای گیلان بازی می‌کنم.

وی با اشاره به اقامت 15 ساله خود در گیلان، تصریح کرد: قرار است در فیلم «ساکن خانه چوبی» به لهجه گیلکی صحبت کنم.

این بازیگر توانمند کشورمان، فیلمبرداری فیلم سینمایی مذکور را در لاهیجان ذکر کرد و یادآور شد: جنگل‌های گیلان شاهد مجاهدت‌های میرزا کوچک خان است.

انتهای پیام/84002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول