اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

چهره میرزا کوچک در بیانات رهبری تبیین شده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: چهره مبارزاتی میرزا کوچک در بیانات مقام معظم رهبری تبیین شده است.

چهره میرزا کوچک در بیانات رهبری تبیین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زیباکنار، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در نخستین کنگره ملی بزرگداشت روحانی شهید میرزا کوچک خان  جنگلی در تالار جام جم مجتمع تفریحی این شهر، با ابراز رضایت از برگزاری همایش مذکور اظهار کرد: برخی‌ها میرزا را خرافه معرفی کردند و عده‌ای او را قهرمان ملی مانند چگوارا و یا یاغی معرفی کردند و برخی نیز انقلاب میرزا را نشأت گرفته از بلشویک می‌دانند و تعدادی نیز میرزا را دیکتاتور ناکام معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری کنگره باید از دانش فرهیختگان استفاده شود، گفت: این همایش بزرگداشت میرزا در آینده می‌تواند تاثیرگذار باشد.

قربانی با تصریح بر اینکه فرهیختگان باید با همکاری وزارت ارشاد و دیگر نهادهای مربوطه با ارائه مقالات در معرفی این مبارز بزرگ اهتمام ورزند، افزود: میرزا کوچک خان ادامه دهنده راه امام حسین (ع) بود.

وی زمان برگزاری چنین همایش‌هایی را برای معرفی شخصیت واقعی میرزا کوتاه و محدود خواند و بر ضرورت بررسی و معرفی شخصیت میرزا کوچک توسط افراد فرهیخته تاکید کرد.

امام جمعه رشت بر ضرورت بازخوانی نهضت جنگل تاکید کرد و یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با حمایت از فرهیختگان و دعوت از آنها برنامه‌های جامعی برای بازخوانی نهضت میرزا فراهم کند.

وی نگاه رهبری را نسبت به میرزا کوچک ویژه خواند و تصریح کرد: در رهنمودهای رهبری چهره میرزا به خوبی تبیین شده است.

قربانی با بیان اینکه همایش‌ها و برنامه‌های بسیاری برای پاسداشت میرزا برگزار شده است، گفت: تاکنون برنامه‌ای که بتواند حق میرزا را ادا کند برگزار نشده است.

وی چاپ کتاب جامعی درباره نهضت جنگل را یکی از اولویت‌های مهم بیان کرد و گفت: این کار می‌تواند مبنای حرکت میرزا را از وضع ابهام‌آمیز آن بیرون آورد.

قربانی بهترین معرفی از سیمای میرزا را در پیام مقام معظم رهبری بیان کرد.

انتهای پیام/84003/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول