اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته علمی کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی:

برگزاری کنگره میرزا کوچک اتفاق منحصر به‌ فردی است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی گفت: برگزاری کنگره میرزا کوچک پس از گذشت 91 سال از نهضت جنگل، اتفاق منحصر به ‌فردی است.

برگزاری کنگره میرزا کوچک اتفاق منحصر به‌ فردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زیباکنار، حجت‌الاسلام جعفر پژوم در جریان برگزاری کنگره یک‌روزه بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی با به بی‌سابقه خواندن برگزاری کنگره میرزا، اظهار کرد: فرصت برگزاری کنگره از ابتدا تا اجرا اندک بود و از نظر کیفی در نگارش مقالات و ارائه آثار ملی نیز زمان اندکی وجود داشت.

وی حضور مسئولان کشوری و رئیس جمهور در این کنگره را بسیار گرانبها دانست و افزود: برگزاری این کنگره نقطه عطفی در گیلان محسوب می‌شود و پس از گذشت 91 سال از نهضت جنگل اتفاق فرهنگی منحصر به ‌فردی رخ داده است.

دبیر کمیته علمی کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی با اشاره به معرفی شخصیت میرزا به جوانان، ادامه داد: این امر باید در قالب‌های مختلف شامل داستان، پژوهش‌های تاریخی، هنری، فیلم و ... تجلی یابد و منحصر به برگزاری گرامیداشت و کتاب نباشد.

وی با بیان اینکه نباید شخصیت میرزا در یک بعد مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این شخصیت باید فراخور تمام شهروندان و دیگر مفاخر استان و کشور در ابعاد مختلف تجلی یابد تا همه طبقات جامعه بتوانند از معنویات آن بهره‌مند شوند.

پژوم، معرفی چهره‌های بزرگ را بازشناسی هویت ملی استان و کشور نامید و تصریح کرد: این معرفی برای نسل امروز که از نظر علمی شناخت کمی درباره چنین مفاخری دارند بسیار مفید است.

وی با اشاره به نگارش 2 هزار و 180 مقاله درباره نهضت جنگل، اذعان کرد: تاکنون دو هزار و 180 مقاله از ابتدای نهضت جنگل در سایت پژوهشگاه دیجیتال و پورتال کنگره میرزا برای علاقه‌مندان قابل مشاهده شده است.

این مسئول اضافه کرد: 230 مقاله و چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد، بخشی چکیده مقاله بود و باید با دریافت اصل مقاله‌ها، همه مقاله‌ها پس از جمع‌آوری و بازبینی اواسط سال آینده توسط انتشارات مفاخر فرهنگی منتشر شود.

دبیر کمیته علمی کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی گفت: با توجه به اسنادی که تاکنون از میرزا به دست آمده و برای نخستین بار در کنگره میرزا منتشر شده است، اسناد دیگری نیز وجود دارند که در آرشیو بریتانیا و کشورهای درگیر در نهضت جنگل موجود است.

وی با اشاره به کتاب برگ‌هایی از جنگل که با کمک ایرج افشار گردآوری شده است، یادآور شد: اکنون وقت قضاوت تاریخی میرزا و نهضت آن است و محققان، صاحب‌نظران و صاحبان قلم باید به قضاوت تاریخی از میرزا و نهضت آن بپردازند.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول