اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت:

انتقال زندگی مبارزاتی میرزا کوچک به نسل جوان ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت گفت: انتقال زندگی مبارزاتی میرزا کوچک به نسل جوان و امروز جامعه امری ضروری است.

انتقال زندگی مبارزاتی میرزا کوچک به نسل جوان ضروری است

سید ولی‌الله عظمتی در حاشیه کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زیباکنار با اشاره به اینکه این کنگره برای نخستین بار در زادگاه میرزا برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره با کمیت و کیفیت عالی و با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری، محققان و نویسندگان، فرهیختگان و اصحاب رسانه و قرائت متن پیام روح‌بخش مقام معظم رهبری همراه بود که یک برجستگی خاصی به کنگره بخشید و سرمایه‌ای بزرگ برای استان است.

وی میرزا کوچک را شخصیتی دیندار، آزاده و مبارز خواند و گفت: میرزا در زمان خودش با توجه به خفقانی که وجود داشت به مبارزه با روس‌ها، قزاق و استبداد کهن انگلیس و دولت وقت پرداخت.

فرماندار رشت ادامه داد: میرزا یک حرکت عظیم انجام داد و تصمیم درست گرفت و سرمایه‌ای برای آزادگان کشور و آنهایی شد که در این مسیر و راه مبارزه قرار گرفتند.

وی ابراز کرد: با گذشت بالغ بر 91 سال از شهادت میرزا کوچک خان هنوز شاهد دلدادگی و دلبستگی ملت ایران به این شخصیت بزرگ هستیم و سیره و خاطره ایشان در گیلان و ایران اسلامی زنده و ماندگار است.

عظمتی این حرکت میرزا را سبب تقویت گروه‌های مقاومت و ملت‌های آزاده در دنیا دانست و گفت: ملت‌های آزاده دنیا با الگو از این سردار بزرگ در حرکت و مسیر آینده خود بیش از گذشته درس گرفتند.

وی با اشاره به اینکه زادگاه میرزا و مقبره ایشان در رشت است، گفت: تکلیف و وظیفه سنگینی بر عهده مردم، روحانیون و مسئولان این شهر است و ما باید در تمام بخش‌های آموزشی و پژوهشی، در کلاس‌های درس و بحث‌های فرهنگی و تبلیغی، زندگی مبارزاتی میرزا کوچک را بیش از گذشته به نسل آینده منتقل کنیم.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه میرزا کوچک سرنوشت آن روز گیلان را رقم زد و موجب افتخار کشور و استان شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تشکیل بنیاد میرزا و ایجاد دبیرخانه فعال و تامین اعتبارات بتوانیم برنامه‌های زیادی را در بخش مبارزات ایشان و فرهنگ‌سازی در اهداف آرمان‌های حاکمیت اسلام و دین و قرآن بیش از گذشته موفق باشیم.

ا‌نتهای پیام/84001/ق/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول