اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اردبیل:

بی‌توجهی خانواده‌ به رفتار جوانان سبب ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اردبیل گفت: بی‌توجهی خانواده‌ها به رفتار و کردار اجتماعی جوانان ناهنجاری‌های انکار‌ناپذیری را در جامعه سبب شده است.

بی‌توجهی خانواده‌ به رفتار جوانان سبب ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، هوشنگ شهبازی به نقش و جایگاه آگاهی در کنار آموزش در راه مبارزه با آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی و به عنوان عاملی خنثی‌ساز اشاره کرد و اظهار داشت: بی‌توجهی به محیط‌هایی چون خانواده، مدرسه و جامعه زمینه ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها را فراهم می‌کند.

وی اعتیاد و مواد مخدر را مهم‌ترین معضل جوامع بشری عنوان کرد و گفت: از عمده عواملی که اشخاص را به سمت بزهکاری و آسیب‌ها سوق می‌دهد بحث عدم آگاهی نسبت به آسیب‌ها و مخاطرات است که توسط فرد صورت می‌گیرد پس هر چه سطح آگاهی و بینش خانواده‌ها، مدارس و جامعه نسبت به مسائل مربوط به فرزندان، دانش‌آموزان و آحاد جامعه بالا برود به همان نسبت احساس امنیت ارتقا می‌یابد.

شهبازی مکان‌های آموزشی، دوستان، همسالان و رسانه‌های جمعی را در گرایش یا عدم گرایش به قانونمندی موثر دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین شاخصه استقرار نظم اجتماعی در جامعه احترام به قانون و پایبندی به آن است و اگر این امر در جامعه محقق نشود جامعه به نوعی ناهنجاری مبتلا می‌شود که امکان دارد اساس و ارکان آن را متزلزل و به سوی هرج و مرج سوق دهد پس توجه به مسئله آگاهی‌بخشی در کنار آموزش در کاهش جرایم مهم است.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول