اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی تفصیلی بخشدار مرکزی بویراحمد با فارس عنوان شد

بیکاری بزرگ ترین مشکل جوانان روستانشین / بخش مرکزی بویراحمد نیازمند توجه بیشتر مسئولان

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی بویراحمد از هزینه‌ و سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریالی اشتغال‌زایی در این یخش خبر داد و بزرگ‌ترین مشکل کنونی جوانان روستانشین را بی‌کاری عنوان کرد.

بیکاری بزرگ ترین مشکل جوانان روستانشین / بخش مرکزی بویراحمد نیازمند توجه بیشتر مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، تقسیمات کشوری از موضوعات مهم در اداره سرزمین‌های یک کشور بوده و هر حکومتی برای اداره قلمرو و سرزمین خود ناگزیر است کشور را به واحدهای اداری کوچک‌تر تقسیم کند تا بتواند در زمینه اعمال حاکمیت و نیز ارائه خدمات عمومی آن را به کار گیرد و ایفای نقش کند.

خدمات از جمله آموزش، بهداشت و درمان، انرژی «آب، برق و گاز» امکانات رفاهی تفریحی امنیت و به وجود آوردن امکان برخورداری تمام افراد روستا از تمام خدمات است.

گسترش حاکمیت و سیطره بر سرزمین‌ها نیازمند تقسیمات کشوری است به همین جهت دولت از نظر نظام اداری، سیاسی، و قلمرو کشوری به واحدهای کوچک‌تر تقسیم می‌شود که عناصر تقسیمات کشوری عبارتند از روستا، دهستان، بخش، شهرستان و استان.

بر این اساس توجه به مسائل و مشکلات روستاها برای پیشرفت در تمام امور از ضروریات بوده و بر همین اساس خبرگزاری فارس همت خود را بر آن داشت تا فارغ از مدیران ارشد کشوری و استانی این‌بار در گفت‌وگو با بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد آقای برزو شجاعی‌پور جویای مشکلات مهم در روستاهای بخش مرکزی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

تعریف کاملی از بخش داشته باشید؟

بخش واحدی است از تقسیمات کشوری که دارای محدوده جغرافیایی معینی بوده و از به هم پیوستن چند دهستان، روستا و احیانا شهر که در آن عوامل طبیعی بر اوضاع اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاثیر‌گذار باشد.

دیگر موفقیت‌ها به اهداف و برنامه‌ریزی‌های دولت در جهت احیاء امکانات طبیعی، استعدادهای اجتماعی و توسعه امور رفاهی اقتصادی مؤثر است.

وظایف یک بخشدار چیست؟

بخشدار به عنوان نماینده عالی دولت در روستاها جهت پیشبرد اهداف نظام در یک بخش مشغول به ارائه خدمات است.

وظایف بخشدار نظارت، هماهنگی، تامین امنیت، پیگیری ارائه خدمات عمومی به مردم، برگزاری انتخابات و فراهم نمودن امکان برخورداری تمامی افراد جهت استفاده از خدمات دولت است.

چه زمان به عنوان بخشدار مرکزی بویراحمد منصوب شدید؟ آیا از خدمات ارائه شده به روستای بخش خود راضی هستید؟

از اول آذر ماه سال گذشته به عنوان بخشدار سپیدار مرکزی منصوب و چند وقتی است که به عنوان بخشدار مرکزی بویراحمد مشغول به خدمت هستم در مدت یک سال گذشته خدمات مضاعفی از سوی مسئولین استانی و شهرستانی به این بخش ارائه شده است.

چه انتظاری از مسئولین ارشد استانی دارید؟

با وجود اینکه خدمات خوبی تاکنون ارائه شده ولی مناطق و روستاهای زیادی دچار مشکل هستند که امیدواریم مسئولین و متولیان امر روستاها توجه و عنایت خاصی به جامعه هدف داشته باشند.

چه نهاد و ارگانی با این بخش بیشترین همکاری را داشته؟ در چه زمینه‌ای خدمات‌رسانی شده است؟

بنیاد مسکن در اجرای طرح هادی در روستاهای پازنان، باغچه سیوکی و روستای مرکزی سپیدار 3 هزار و 500 متر جدول گذاری، چهار هزار متر سنگ فرش و 25 خیابان و بازگشایی و بهسازی نقش بزرگی ایفا کرد.

پی‌گیری استقرار امام جمعه در سپدار، تشکیل هیئت‌های مذهبی، احداث و تعمیر 10 مسجد در سپیدار و احداث دو سالن ورزشی چند منظوره توسط اداره کل ورزش و جوانان و سپاه فتح استان در سپیدار مرکزی صورت گرفته است.

برای اشتغال جوانان جویای کار چه اقداماتی صورت گرفته است؟

ایجاد شهرک صنعتی شماره چهار سپیدار و شهرک شن و ماسه دلی‌بجک سپیدار به مبلغ یک میلیارد تومان بوده که زیرساخت‌های آن در حال اتمام و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است و از کسانی که توانایی  سرمایه‌گذاری را دارند دعوت به همکاری داریم.

تشکیل 12 تعاونی اشتغال‌زا از جمله گاوداری، گلخانه‌ و مرغداری بوده که نزدیک به 70 درصد پروژه پیشرفت داشته است.

مهمترین معضل و مشکل جوانان چیست؟

از مهم‌ترین مشکلات جوانان چه در سطح شهرها و چه روستاها موضوع بحث برانگیز بیکاری است که از آن رنج می‌برند امیدواریم در افقی روشن با راه اندازی شهرک‌ها و تشکیل تعاونی‌ها بتوان نیمی از معضلات کنونی را برطرف کرد که توجه به این امر و برطرف کردن بیکاری جوانان همت متولیان را می‌طلبد.

بخش سپیدار چه ظرفیت‌هایی دارد؟

دارای آب و هوای معتدل، زمین‌های حاصلخیز و عبور رودخانه از این بخش زمینه مناسبی برای کشاورزی و باغداری را چند برابر کرده که با احداث سد می‌توان تمام زمین‌های کشت دیم منطقه را زیر کشت محصولات آبی و باغی کرد.

در احداث سد و ارائه تسهیلات بانکی نیاز به حمایت دولت و مسئولین است تا نیمی از مشکلات بیکاری در این منطقه حل شود.

این بخش از نظر گردشگری حائز اهمیت بوده که این منطقه به علت آب و هوای بکر و وجود آبشار تنگ تامرادی که از مناطق گردشگری محسوب می‌شود و در فصول مختلف سال هزاران گردشگر را جذب می‌کند که نیاز به ساماندهی بهتر و خدمات رفاهی دارد.

چه مشکلاتی در بخش سپیدار وجود دارد؟

نبود برخی ادارات ضروری از جمله آموزش و پرورش، بانک، ثبت احوال، تامین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، اداره ورزش و جوانان و بیکاری جوانان از مهم‌ترین مشکلات در این بخش است.

برای راه‌اندازی اداره ورزش و جوانان اقدامات و مکاتبات لازم صورت گرفته که این نهاد ورزشی آمادگی خود برای ایجاد نمایندگی در این بخش را اعلام کرده است.

اعتبارات بخشداری از کجا تامین می‌شود؟

از طریق اعتبارات ملی و تملک سرمایه‌ای استانی تامین می‌شود این اعتبارات سالانه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به تناسب نیازهای موجود هر منطقه تقسیم و تخصیص داده می‌شود.

برنامه آینده بخشداری چیست؟

در قالب چشم‌انداز پنج ساله جهت رفع مشکلات بیکاری و پیگیری‌ها لازم برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی، اتصال راه ارتباطی سپیدار به باغچه جلیل که باعث توسعه در این بخش می‌شود، فعالیت بیشتر و بهتری جهت راه‌اندازی تعاونی‌ها صورت می‌گیرد و پی‌گیر اجرای طرح هادی در دیگر روستاها به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم.

----------------------------

گفت‌و‌گو از اسماء وفابین

---------------------------

انتهای‌پیام/2571/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول