اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا هشدار داد

تلاش تبلیغاتی دشمنان برای بی‌تفاوت کردن جوانان

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین زهرا گفت: دشمنان با استفاده از دستگاه‌های تبلیغاتی خود سعی در بی‌تفاوت کردن جوانان نسبت به احکام و اعتقادات شیعی دارند.

تلاش تبلیغاتی دشمنان برای بی‌تفاوت کردن جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، حجت‌الاسلام محمد همایون زرینه امروز در دیدار با هیئت عزاداران خواهران بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا ضمن تسلیت ایام شهادت و سوگواری امام حسین (ع) به تمام محبان و عاشقان اهل‌بیت، احیای امر به معروف را از اهداف اصلی و بسیار مهم قیام عاشورای ابا‌عبدالله الحسین (ع) دانست و اظهار کرد: امروزه کم‌توجهی به این دو فریضه بسیار مهم سبب شیوع و گسترش انواع منکرات و انحرافات در جامعه اسلامی شده است که لازم است متولیان، دستگاه‌های فرهنگی و برنامه‌سازان دینی، روحانیون و همچنین مسئولان مربوطه زمینه را برای اشاعه فرهنگ والای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مهیا کنند.

امام جمعه بویین زهرا افزود: ترویج منکرات عواقب زیادی را در جامعه اسلامی به همراه داشته و سبب تخریب اعتقادات و باور‌های مشترک دینی و اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت ابا‌عبدالله (ع) با برپایی نماز جماعت ظهر همراه با یاران با وفای خویش فرهنگ نماز و اقامه این فریضه واجب الهی را برای نسل امروز زنده‌ نگاه داشت، تصریح کرد: این درس بزرگ ابا‌عبدالله امروز تمامی مشتاقان و محبان ایشان منشأ عبرت بوده که نشان می‌دهد اقامه فریضه نماز در هر زمان واجب بوده و عزاداران حسینی باید به این مهم اهتمام ویژه داشته و برای اشاعه آن تلاش کنند.

امام جمعه بویین زهرا ادامه داد: امروز دشمنان با تبلیغات گسترده ماهواره‌ای و مفسد خویش به دنبال این هستند که دل و روح جوان ایرانی را از اعتقاد به باورهای اصیل شیعی زدوده و وی را نسبت به  تمام احکام و اصول بی‌تفاوت کنند.

زرینه بیان کرد: ضرورت تشریح برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در جامعه امروز مهم و مورد تأکید است که باید به آن توجه جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به تلاش منحرفان در طول تاریخ برای انحراف در افکار و اعتقادات شیعیان بیان کرد: پایبندی شیعه به مبانی خود به اندازه‌ای گسترده‌ و عمیق است که تاکنون هیچ فرقه و گروه منحرفی نتوانسته این پیوند‌ها و اعتقادات را از بین برده و بی‌اثر کند.

امام جمعه بویین زهرا خاطرنشان کرد: وظیفه کنونی شیعیان در جهان تلاش در راستای تحقق فرهنگ عظیم عاشورایی است که لازم است برنامه‌‌ریزی گسترده‌تری برای این مهم صورت گیرد.

انتهای پیام/77005/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول