اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

عدم مسئولیت در برابر منکرات ناهنجاری‌ را به هنجار تبدیل می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در صورت عدم مسئولیت در برابر منکرات، ناهنجاری‌های جامعه تبدیل به مد، رسم و هنجار می‌شود.

عدم مسئولیت در برابر منکرات ناهنجاری‌ را به هنجار تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، اظهار کرد: بی‌تفاوتی افراد جامعه نسبت به سرنوشت همدیگر از هر نوع زلزله‌ای زیان‌آور‌تر است چرا که زشت و زیبای جامعه به همه افراد جامعه مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان‌های جامعه همچون زنجیر به یکدیگر وابسته هستند، خاطرنشان کرد: احساس بی‌تفاوتی انسان‌ها نسبت به یکدیگر موجب پاره شدن حلقه‌های این زنجیر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای توجه به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، افزود: باید همه افراد جامعه نسبت به این موضوع حساس بوده و به احیای معروفات و زدودن منکرات در جامعه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افراد جامعه در برابر احیای این فریضه احساس تکلیف نمی‌کنند، افزود: هرجا که منکری مشاهده می‌شود، افراد جامعه انگشت اشاره خود را به طرف نیروی انتظامی و مسئولان سوق می‌دهند.

*تذکر لسانی تاکید رهبری در مواجه با منکرات است

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه در برابر احیای معروفات مسئول هستند، افزود: تذکر لسانی از تاکیدات مقام معظم رهبری در مواجه با منکرات جامعه است.

وی با بیان اینکه برخورد افراد با منکرات سه حالت دارد، افزود: انکار قلبی، زبانی و عمل یدی سه مرحله نهی از منکر است که وظیفه سوم به عهده مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: کسی که امر به معروف نمی‌کند، انسان مرده‌ای در بین انسان‌های زنده است.

وی بر ضرورت احساس مسئولیت در برابر ناهنجاری‌های جامعه تاکید کرد و افزود: در صورت عدم مسئولیت در برابر منکرات، ناهنجاری‌های جامعه تبدیل به مد، رسم و هنجار می‌شود.

وی با بیان اینکه مصادیق منکرات در جامعه گسترده است، افزود: نباید منکرات فقط به مد و لباس و پوشش افراد خلاصه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود قیام اباعبدالله الحسین (ع) را منبعی مهم برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد و گفت: به دلیل رواج منکرات در جامعه امام حسین (ع) برای احیای معروفات در جامعه گام برداشت.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مدرک دلایل قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) در وصیت‌نامه امام حسین (ع) آمده است، افزود: امام حسین (ع) با شناختی که از مردم و اوضاع جامعه داشت این وصیت‌نامه را به رشته تحریر در آورده است.

آیت‌الله خاتمی اصلاح نابسامانی امور جامعه اسلامی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و احیای سیره پیامبر گرامی اسلام را از اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) برشمرد و افزود: وصیت‌نامه امام حسین (ع) از نظر تاریخی و روایی به عنوان منشور انقلاب امام حسین (ع) محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73003/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول