اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

نرخ بیکاری در کردستان 10.4 در صد است / جوانان تحصیلکرده بیشترین آمار بیکاران کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: بر اساس بررسی‌ و آمارهای موجود نرخ بیکاری در این استان 10.4 درصد است.

نرخ بیکاری در کردستان 10.4 در صد است / جوانان تحصیلکرده بیشترین آمار بیکاران کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج رامین اسدی صبح امروز در نشست تخصصی که با حضور مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده، توسعه کارآفرینی و مشاغل خانگی در دولت نهم و دهم تلاش‌های گسترده و خوبی در راستای رفع مشکل بیکاری در سطح کشور برداشته شده است.

به گفته وی نرخ بیکاری در حال حاضر در استان کردستان بیش از 10 درصد است و یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در این حوزه افزایش نرخ جوانان تحصیل‌کرده بیکار در استان است.

وی با بیان اینکه بخش عمده بیکاران این استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، افزود:  برنامه‌ریزی دقیقی در زمینه اشتغال برای جوانان فارغ‌التحصیل و یا مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها انجام نمی‌شود.

به گفته وی دانشگاه‌ها باید بر اساس ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و فرصت‌های شغلی موجود در هر منطقه برای دانشجویان برنامه داشته باشند تا دانشجو بعد از اتمام تحصیلات بتواند در کمترین بازده زمانی جذب بازار کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال برای بانوان با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از جامعه را این قشر تشکیل می‌دهند از ضرورت‌های مهمی است که مورد توجه قرار گرفته است.

اسدی بیان کرد: بیش از 742 هزار نفر از جمعیت 1.5 میلیون نفری استان کردستان را بانوان تشکیل می‌دهند که 489 هزار آن در شهر و 253 هزار نفر ساکن روستاها هستند.

به گفته وی 312 هزار نفر معادل 42 درصد از کل جمعیت استان را بانوان 15 تا 34 ساله تشکیل می‌دهند و جمعیت بانوان بالای 100 سال در استان نیز 394 نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به افزایش نرخ جمعیت زنان در شهرهای استان تصریح کرد: ‌افزایش جمعیت زنان در شهرها و به تبع آن کاهش این جمعیت در روستاها زنگ خطری است که باید با جدیت برای جلوگیری از آن برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته اسدی حضور زنان در روستاها پشتوانه‌ای برای توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی و صنایع دستی و توسعه هرچه بیشتر استان در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تصریح کرد: لازم است با ایجاد انگیزه و تشویق و ترغیب زمینه بازگشت بانوان روستایی را به روستاها فراهم سازیم.

وی به نام‌گذاری امسال نیز با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای هر سال با نامگذاری جهت‌گیری‌های آن سال را بر اساس سیاست‌های اصلی نظام و نیازهای واقعی کشور تعیین و تبیین می‌کنند.

به گفته اسدی مزین نمودن امسال با نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در ادامه تدابیر مقام معظم رهبری در سال گذشته برای جهاد اقتصادی بوده است و تحقق آن نیازمند تلاش و کوشش همه مردم و مسئولان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: مقابله با توطئه‌های دشمنان به ویژه استکبار جهانی تبعیت و تلاش در راستای تحقق 100 در صدی منویات حکیمانه و روشنگرانه رهبر است.

وی به تلاش‌های گسترده دشمنان به منظور جلوگیری از پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی از آغاز تشکیل تا به امروز اشاره کرد و گفت: در سایه راهنمایی‌های مدبرانه رهبران انقلاب اسلامی و حضور همیشه در عرصه مردم تمام توطئه ها و تهدیدات دشمن به فرصتی ارزشمند برای توسعه و ترقی کشور تبدیل شده است.

به گفته وی عمل تحریم‌های اقتصادی از سوی دشمنان از آغاز انقلاب تاکنون نه تنها ایران را به زانو در نیاورده است بکه در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با بهره‌گیری از وجود جوانان تلاشگر و کارآفرینی به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان شناخته شده و در عرصه‌های مختلف علمی و تکنولوژی حرف برای گفتن دارد.

اسدی افزود: پرتاب ماهواره، بهره‌گیری از انرژی هسته‌ای و بسیاری از توفیقات علمی ایران اسلامی موجب شده که دشمنان این ملت امروز راهی بجرز ترور دانشمندان ما نداشته باشند.

به گفته وی دشمنان امروز با راه‌اندازی جنگ اقتصادی علیه این ملت سعی دارند نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران را به زانو در آورند و در این راستا از تمام توانایی و ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تحریم‌هایی آمریکا همواره با تدابیر رهبری نظام به فرصت تبدیل شده‌ است، افزود: تولید ملی از جمله مهم‌ترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید تمام مردم و مسئولان در رده‌های مختلف اجرایی به آن توجه جدی داشته و در سال‌جاری اهتمام بیشتری در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول