اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان قلعه‌گنج:

فریضه امر به معرف در برخورد با ناهنجاری‌ها کاربردی شود

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه‌گنج گفت: باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر در برخورد با برخی بی‌قانونی و ناهنجاری‌ها در سطح جامعه کاربردی‌تر شود.

فریضه امر به معرف در برخورد با ناهنجاری‌ها کاربردی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج ، مسلم سالاری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف این شهرستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر آن قدر اهمیت دارد که حضرت امام حسین (ع) حج خود را ناتمام گذاشت و برای احیای این فریضه، واقعه کربلا رخ داد.

وی افزود: دادگستری شهرستان قلعه‌گنج نیز به عنوان بازوی این ستاد نهایت همکاری و تعامل را در اجرای قوانین و ضوابط  قضایی این فریضه دارد.

سالاری تصریح کرد: بارها دیده شده از موضوع بازار اسلامی به سادگی گذشته‌ایم و توجهی به اعمال آن‌ها نمی‌شود، گرانفروشی، احتکار و کم‌فروشی گاهی بیداد می‌کند و این فریضه در برخورد با این بی‌قانونی و ناهنجاری باید کاربردی‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: فروش لباس‌های زننده و زشت و آلات و بدلیجات نامناسب در بازار یک شهر اسلامی بسیار ناپسند و زشت است و گاهی فروشنده‌ها و خریداران که بیشتر قشر جوان هستند از مضمون و هدف تولید و پخش این اقلام بی‌خبر هستند.

دادستان شهرستان قلعه‌گنج گفت: مردم نسبت به بعضی موضوع‌ها بی‌اطلاع هستند و باید اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم از طریق تذکرات لسانی و رسانه‌های محلی و استانی به خوبی و بیشتر انجام شود.

سالاری اذعان داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای امروز به‌ صورت یک عرف دیده می‌شوند و برنامه‌هایی را پخش و تکرار می‌کنند که با زبان فارسی یک فرهنگ منحط و غلط را ترویج می‌دهند و سبب مشکلات خانوادگی و اجتماعی شده‌اند.

وی افزود: گاهی مواقع شیوع یک فرهنگ اشتباه و غلط  خسارات بسیاری را به جامعه و فرهنگ عمومی سالم ما تحمیل می‌کنند که ندانسته بسیاری از مردم و متدینان نیز به آن دامن می‌زنند.

سالاری اظهار داشت: اصل حرکت کاروان امر به معروف و نهی از منکر برای احیای اسلام و ارزش‌های دینی آغاز شد و با خون شهدای کربلا و رسالت زینب (س) تحکیم یافت.

وی بیان داشت: قوه قضائیه به‌عنوان بازوی قوی این ستاد آماده همکاری و هماهنگی در اجرای این فریضه واجب الهی است و از تمام توان خود برای برخورد با موارد دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول