اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه خبر داد

هزینه 40 میلیارد ریالی برای حفظ فضای سبز ارومیه

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: حدود 40 میلیارد ریال برای حفظ و نگهداری فضای سبز و پارک‌های شهر ارومیه از ابتدای سال‌ جاری تاکنون هزینه شده است.

هزینه 40 میلیارد ریالی برای حفظ فضای سبز ارومیه

محمد ستارپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به هزینه‌کرد 40 میلیارد ریالی شهرداری ارومیه برای حفظ و نگهداری فضای سبز و پارک‌های ارومیه اظهار داشت: علاوه بر این حدود 32 میلیارد نیز برای گسترش فضای سبز شهری هزینه شده که این بخش شامل توسعه پارک‌ها و همچنین نگهداری فضای سبز شهری است.

وی افزود: کاشت یک و نیم میلیون بوته نشاء فصلی و همچنین 2 میلیون بوته نشاء از دیگر اقدامات این معاونت در هشت ماه گذشته بوده که با اعتباری به ارزش 20 میلیارد ریال انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در ادامه با تاکید بر وظیفه این معاونت در ارتباط با نگهداری و توسعه فضای سبز و عملیات مختلف زیربنایی در شهر عنوان کرد: در همین راستا احداث 30 هکتار فضای سبز، چهار مورد پارک محله‌ای، سه خیابان و کاشت 20 هزار اصله نهال اقدامات شاخص معاونت خدمات شهری محسوب می‌شوند.

ستارپور ابراز داشت: در مورد زیباسازی و مبلمان شهری اعتباری بیش از 27 میلیارد ریال تامین شده که این بودجه به بخش مرمت و بهسازی میادین و آبنماهای میادین، خرید تجهیزات و مبلمان پارک‌ها و نصب آن‌ها در محل‌های مناسب از جمله میز شطرنج، میز تنیس، نیمکت، سطل زباله، وسایل ورزشی و وسایل بازی کودکان مربوط می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: رنگ‌آمیزی دیوارها و نرده‌های سطح شهر و همچنین ساختمان‌ها و مبلمان‌های موجود در دهکده ساحلی چی‌چست از اقدامات پیش‌بینی شده در آینده است که امید است تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها نیز باشیم.

وی نورپردازی در معابر عمومی و زیرگذرها را اقدام شاخص دیگر این معاونت عنوان و بیان داشت: نصب پنج پرچم ملی در اندازه‌های بزرگ در سطح شهر به‌همراه پرچم 50 متری نصب ‌شده در پارک جنگلی ارومیه که با همکاری سازمان میراث ‌فرهنگی انجام ‌شده می‌تواند جزو مهم‌ترین اقدامات این معاونت به‌حساب آید.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: خرید ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی در راستای تکمیل طرح مکانیزاسیون، انجام بهداشت شهری، انجام عملیات جمع‌آوری حمل و دفن بهداشتی زباله به میزان 500 تن روزانه و همچنین اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ سایر اقداماتی است که توسط خدمت‌گزاران مردم در معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه انجام می‌شود.

انتهای پیام/61003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول