اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مبارکه:

خشکسالی مانع افزایش سرانه فضای سبز در مبارکه است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مبارکه گفت: تا پایان سال 92 باید فضای سبز مبارکه را به 500 هکتار افزایش دهیم که به دلیل بحران موجود آب در استان این امر متوقف شده است.

خشکسالی مانع افزایش سرانه فضای سبز در مبارکه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، محسن هاشمی ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزش فضای سبز اظهار کرد: این همایش با حضور 13 شهرداری جنوب استان اصفهان و با حضور کارشناسان و ناظران سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مبارکه در راستای بالا بردن سطح آگاهی و کیفی فضای سبز در شهرستان مبارکه برگزار شده است.

وی افزود: یکی از دلایل برگزاری این همایش داشتن آمار بالای فضای سبز شهرستان مبارکه در استان و کشور، بالا بودن ظرفیت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و داشتن تنوع گوناگون زیستی بوده که مورد اهمیت است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مبارکه گفت: سطح فضای سبز در شهرستان مبارکه 300 هکتار است که در طرح جامع فضای سبز در کشور این آمار پیشرفت خوبی محسوب می‌شود اما در این طرح نیز شهرداری مبارکه تا پایان سال 92 باید این فضای سبز را به 500 هکتار افزایش دهند که به دلیل بحران موجود آب در استان این امر متوقف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بحران موجود آب در استان، شهرداری مبارکه با همکاری مؤسسات آموزش عالی استان دست به بررسی و شناسایی گونه‌های خاصی از گیاهانی که به خشکی مقاوم و نیازمند آب کمی هستند زده‌ که این تحقیقات در حال بررسی است و در آینده‌ای نه چندان دور درصدد اجرایی شدن آن هستیم.

هاشمی گفت: این همایش در دو مرحله عملی و تئوری برگزاری می‌شود که سبب بالا رفتن سطح آگاهی کارشناسان فضای سبز در سایر شهرستان‌ها می‌شود و در آینده این کارشناسان می‌توانند این آگاهی را به سایر نیرو‌های موجود در سازمان پارک‌ها و فضای سبز انتقال دهند.

به گزارش فارس، در پایان این همایش عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به سؤالات کارشناسان پاسخ و به بحث و مبادله‌‌نظر در راستای ایجاد فرهنگ صحیح نگهداری از فضای سبز پرداختند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول