اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز خبر داد

نگهداری فضای سبز شیراز با 36 میلیارد تومان هزینه

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: اعتبار نگهداری فضای سبز شیراز در هر سال 36 میلیارد تومان است.

نگهداری فضای سبز شیراز با 36 میلیارد تومان هزینه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر امروز در همایش بسیج و همیاران شهرداری شیراز اظهار داشت: سرانه فضای سبز عمومی هر نفر در شیراز 16 مترمربع است.

شهردار شیراز افزود: مساحت فضای سبز عمومی شیراز بدون احتساب باغ‌های خصوصی 36 هزار هکتار است.

به گفته وی، شیراز در مقایسه با کلان‌شهرهای کشور از هوای پاکی برخوردار است و باید در حفظ فضای سبز شهری که ریه‌های شهر است کوشش کرد.

پاک فطرت ادامه داد: هزینه یک سفر درون‌شهری با اتوبوس در شیراز حدود 500 تومان است که شهرداری تنها 150 تومان آن را از شهروندان می‌گیرد.

مدیر ارشد شهری شیراز تصریح کرد: هزینه‌ای که صرف جمع‌آوری و انتقال هر کیلوگرم زباله می‌شود، 50 ریال و در مجموع 50 میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری زباله شیراز است.

وی با بیان اینکه تمام این هزینه‌ها از محل عوارض خود مردم تامین می‌شود، ابراز داشت: هیچ‌کدام از ما به عنوان شهروندان حق نداریم در شهر زباله بریزیم یا در انظار عمومی بر پیاده‌رو آب دهان پرتاب کنیم و به وسایل حمل و نقل عمومی و مبلمان شهری آسیب برسانیم.

شهردار شیراز در ادامه سخنان خود ابراز داشت: همیاران شهرداری برای نخستین بار در کشور در شیراز مطرح می‌شود و این طرح برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است.

پاک فطرت بیان کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی همیاران شهرداری، افزایش مشارکت مردم در کارها و ارتقای فرهنگ شهروندی است.

وارد کردن نیروهای نوجوان و جوان در مشارکت با فعالیت‌های شهرداری دیگر هدفی بود که پاک فطرت به عنوان هدف اجرای طرح همیاران شهرداری به آن اشاره کرد.

وی گفت: جوانان و نوجوانان پتانسیل‌های عظیمی دارند که اگر مدیریت شهری از آن استفاده لازم را ببرد کارها با سرعت بهتر و کیفیت بیشتر انجام می‌شود.

به گزارش فارس، در این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار این استان، نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهری و استانی برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه بین شهرداری شیراز و بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فارس به امضا رسید.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول