اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شوش خبر داد

افزایش اختیارات بخشداران در احداث فضای سبز روستایی

خبرگزاری فارس: فرماندار شوش از افزایش اختیارات بخشداران شهرستان شوش در بخش احداث فضای سبز روستایی خبر داد و آن را در راستای توجه بیشتری به فضای سبز روستایی دانست.

افزایش اختیارات بخشداران در احداث فضای سبز روستایی

عبدالرضا سعیدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: توسعه فضای سبز روستایی نباید تحت‌الشعاع عمران روستایی قرار گیرد و باید این مقوله در دستور کار امور ویژه بخشداری‌ها قرار داده شود.

وی درباره این اختیارات افزود: همه دهیاری‌های شهرستان شوش باید در مقوله فضای سبز روستایی به طور کامل دستورات بخشداران را اجرا کنند و بخشداران نیز در این باره باید برنامه‌ای مدون داشته باشند.

سعیدی‌نیا خاطر نشان کرد: نظارت بر هزینه کرد صحیح اعتبارات در این باره، نظارت کامل بر اجرای پروژه‌های فضای سبز روستایی و نظارت بر کنترل کیفیت فضای سبز روستایی از جمله اختیارات بخشداران در این زمینه است.

وی درباره نیاز ضروری توسعه فضای سبز روستایی خاطر نشان کرد: توسعه فضای سبز روستایی باعث می‌شود تا آلودگی‌ها در روستا کاهش یابد و طراوت خاصی نیز به محیط زندگی در این مناطق بدهد.

سعیدی‌نیا با اشاره به اینکه باید در راستای کشت درختان در روستاهای شوش کار کارشناسی انجام شود، تاکید کرد: باید در این باره مطالعه‌ای انجام شود و  از درختانی استفاده شود که مقاومت لازم را در برابر شدت گرمای استان خوزستان داشته باشد.

فرماندار شوش خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته در تالاب‌های عراق به دلیل خشکسالی مشکلات زیادی ایجاد شده و گرد و غبار فراوانی به خوزستان وارد شده است از این رو کشت درختانی که با آب و هوای استان سازگاری دارند می‌تواند در راستای کاهش اثرات این پدیده موثر واقع شود.

وی تاکید کرد: شهرستان شوش بیش از 9 کیلومتر خط مرزی با کشور عراق دارد و باید تلاش کنیم تا این خط مرزی به طور کامل با درخت پوشانده شود تا اثرات گرد و غبار وارد شده از سوی عراق به خوزستان کاهش یابد.

سعیدی‌نیا افزود: مشکل اساسی در تپه ماهورهای شهرستان شوش نیز باید شناسایی شود و در این خصوص اداره منابع طبیعی باید در اسرع وقت اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوش به دلیل مرز طولانی با کشور عراق در صورت وارد شدن گرد و غبار به استان بیشترین مشکلات را دارد و به این دلیل ضرورت اقدامات بازدارنده در این باره ضروری است.

انتهای پیام/72006/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول