اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اعلام کرد

شناسایی و ساماندهی 16 هزار معلول در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تاکنون 16 هزار و 335 نفر معلول در استان اردبیل شناسایی شده‌اند که تعدادی از آنها از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

شناسایی و ساماندهی 16 هزار معلول در استان اردبیل

رویا احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به 13 آذر روز جهانی معلولین اظهار داشت: با شعار رفع موانع موجود برای ایجاد جامعه‌ای در دسترس و جهان متحول این روز جهانی گرامی داشته می‌شود تا بیش از گذشته بتوانیم در حل مشکلات معلولان بینش و آگاهی داشته باشیم.

وی از روز جهانی معلولان به عنوان روز تجلی اراده‌های بزرگ در غلبه بر مشکلات ناچیز و حقیر یاد کرد و گفت: این روز گرامی داشته می‌شود تا فرصتی باشد برای جلب توجه مسئولان و جامعه جهانی با هدف توجه به معلولین و حل مشکلات آنها.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: معتقدیم ارزش انسان به روح بلند و متعالی اوست نه به جسم چرا که معلولین با وجود محدودیت جسمانی در مسیر شکوفایی استعدادها و رفع موانع هوشمندانه و جسورانه ورود پیدا کرده و با تکیه بر خداوند و دستیابی به علم و صنعت و تکنولوژی زندگی بهتری را رقم می‌زنند.

احمدیان یادآور شد: امروز در کشورمان و استان اردبیل شاهد تلاش معلولین به شکل گسترده و تحقق شعار «معلولیت محدودیت نیست» هستیم که به معنای واقعی و وصف‌ناپذیر این شعار به حقیقت تبدیل شده است.

این مسئول بیان داشت: ما ادعا نداریم 100 درصد خواسته و مطالبه معلولان بر‌آورده شده است اما قادر به اثبات آن هستیم که هر روز نسبت به روز قبل تلاش و خدمات بی‌منت صورت می‌گیرد تا رضایت معلولان فراهم آید.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: بهزیستی در حمایت از معلولان و محرومان و زنان سرپرست خانوار با یک احساس مسئولیت و به دور از نگاه اکراه‌آمیز سعی می‌کند موانع و مشکلات را برطرف کند و معلولین را در رسیدن به نقطه متعالی همراهی کند.

احمدیان خاطرنشان کرد: کلیه موانع اشتغال، تحصیلی، اقتصادی و خانوادگی معلولان و نیازمندان جامعه مانع آن نمی‌شود که ما نسبت به این امر بی‌تفاوت باشیم بلکه بیش از هر زمان دیگر تلاش می‌کنیم تا موانع پیش رو در این حوزه‌ها را برطرف کنیم.

وی با اعلام اینکه در استان اردبیل حدود 40 هزار و 335 نفر زیرپوشش و حمایت هستند، ادامه داد: از این تعداد 16 هزار معلول از خدمات توان‌بخشی بهزیستی به صورت مستمر استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل فعالیت 27 مرکز نگهداری روزانه و شبانه در خدمات‌رسانی به معلولان را در هشت محور تحسین برانگیز اعلام کرد و گفت: ما در این هشت محور به توان‌خواهان ارائه خدمات می‌کنیم.

احمدیان با برشمردن این هشت محور عنوان کرد: حمایت بیمه‌ای، معیشتی،‌ پیشگیری درمانی و توانبخشی،‌ خدمات روانی اجتماعی، کمک‌های بلاعوض و یارانه‌دار، حمایت‌های تحصیلی، آموزشی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای سبب شده تا قدرت علمی، ورزشی و فرهنگی معلولان و توانجویان ما ارتقا یابد.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در حوزه مسکن،‌ اشتغال، تامین جهیزیه و خدمات پزشکی و درمانی و بیمه تکمیلی معلولان در قالب‌های متنوع به معلولان و نیازمندان خدمات ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول