اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

اردبیل در واگذاری آموزش‌های مهارتی به بخش خصوصی دوم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت:‌ استان اردبیل در واگذاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 مقام دوم کشور را دارد.

اردبیل در واگذاری آموزش‌های مهارتی به بخش خصوصی دوم است

کلام‌الله صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما سعی داریم 20 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در حوزه‌های مختلف اعم از عمومی و تخصصی به بخش خصوصی واگذار کنیم که در این زمینه از بسیاری از استان‌های کشور موفق عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در این واگذاری‌ها سعی شده است به رشته‌های پر‌کاربرد و تخصصی نیز توجه شود، خاطرنشان کرد: ما علاوه بر توسعه مراکز آموزشی بخش غیر‌دولتی به واگذاری آموزش‌ها به زندان‌ها، ‌جوار دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و همچنین جوار شهرک‌های صنعتی همت کردیم تا بتوانیم حرفه‌‌آموزی را به عنوان یک اصل و اساس توسعه دهیم.

تحقق 110 درصدی اشتغال در حوزه فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال بیش از 110 درصد تعهد تحقق یافته است، یادآور شد: این در حالی است که چهار ماه از سال باقی مانده و ما می‌توانیم این ظرفیت و تعهدات اشتغالزایی و مهارت‌آموزی خود را توسعه دهیم.

صفری گفت: تعهد اشتغال ما در سال جاری 550 نفر بوده که تاکنون 590 نفر بر اساس مستنداتی که در سایت رصد اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به ثبت رسیده ما قادر شدیم به تعهدات خود عمل کنیم.

این مسئول تاکید کرد: در کنار اشتغالزایی طرح‌های خوبی نیز نظیر استاد ـ شاگردی و برگزاری آزمون‌های ادواری را انجام دادیم به طوری که در این حوزه‌ها نیز شاهد موفقیت‌های چشمگیری بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل افزود: در برخی از فصول و زمان‌ها تعداد رشته‌های ما در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای به 320 رشته و در برخی فصول به 420 رشته ارتقا یافته است که در بین مراکز استان‌ها از لحاظ تنوع رشته‌ها و مهارت‌آموزی نیز جایگاهی برتر داریم.

راه‌اندازی رشته‌ تخصصی مهارت‌آموزی انرژی زمین گرمایی در مشگین‌شهر

صفری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به توسعه رشته‌ها و مراکز تخصصی مهارت‌آموزی در نقاط مختلف بیان داشت: در تلاش هستیم در نقاط مختلف استان مهارت‌های پیشرفته و تخصصی را راه‌اندازی کنیم که در این زمینه در مشگین‌شهر در حوزه انرژی زمین گرمایی و در پارس‌آباد با وجود کشت و صنعت مغان مرکز تخصصی کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه برون سپاری بیش از تعهد 19 درصدی‌مان فعالیت انجام داده و 20 درصد مهارت‌آموزی‌ها را به بخش‌های غیر‌دولتی واگذار کردیم، تصریح کرد: در این باب سعی کردیم از نیروها و مربیان خود نیز در واحدهای غیر‌دولتی حمایت کنیم به طوری که عده‌ای در صدد جذب نیروهای خویشاوندی در آموزشگاه‌های خود بودند که با ارزیابی تخصصی نیروی انسانی تلاش کردیم تا از حق و حقوق مربیان خود دفاع کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت:‌ البته در برخی از مجموعه‌ها موسسان مراکز آزاد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تضمین دادند تا از نیروهای مهارتی و تجربی ما استفاده کنند که در پرداخت حق و حقوق و بیمه آنها نیز نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول