اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی هشدار داد

برخورد جدی با تعاونی‌های مسکن کم‌کار در حوزه مسکن مهر خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی بر ضرورت تسریع در پروژه‌های مسکن مهر خراسان‌رضوی تاکید و به تعاونی‌های کم‌کار هشدار داد.

برخورد جدی با تعاونی‌های مسکن کم‌کار در حوزه مسکن مهر خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: از مجموع 118 هزار واحد مسکن مهر سهمیه استان، 42 هزار واحد آن در گلبهار احداث می‌شود.

وی افزود: 67 درصد از واحدهای مسکونی در حال احداث گلبهار، توسط شرکت‌های تعاونی و یا به صورت قرارداد سه‌جانبه است که باید نسبت به تسریع در اجرای آن اقدام شود.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: آن دسته از تعاونی‌های مسکنی که پیشرفت فیزیکی آنها بالای 50 درصد است و در تامین منابع با مشکل مواجه‌اند می‌توانند از طریق عضوگیری جدید نسبت به تزریق نقدینگی و تامین اعتبار برنامه‌ریزی کنند.

رئیس شورای مسکن خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: اعضای تعاونی‌های مسکنی که پیشرفت فیزیکی آنها زیر 50 درصد باشد به سایر تعاونی‌های فعال منتقل می‌شود.

فروزان‌مهر تصریح کرد: برای تکمیل این‌گونه پروژه‌ها از ظرفیت شرکت عمران شهر گلبهار استفاده و یا تکمیل آنها از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی اظهار داشت: تعاونی‌هایی که علیرغم گذشت زمان هنوز در مرحله اجرای فوندانسیون هستند خلع ید و اجرای پروژه به پیمانکاران واجد شرایط واگذار می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: به منظور تشویق تعاونی‌ها در اجرای پروژه‌های مسکن مهر در این شهر امکان استفاده از تسهیلات وام 250 میلیون ریالی مسکن برای آنان پیگیری می‌شود و حداقل پیشرفت برای صدور پایان کار اتمام سفت‌کاری و نمایه بیرونی ساختمان خواهد بود.

فروزان‌مهر پیگیری برای عودت دادن سهم آورده تعاونی‌ها در آماده‌سازی زمین و اعاده وجه اجاره زمین دریافتی از آنان را از مواردی دانست که باید توسط شرکت عمران گلبهار دنبال شود که در صورت وصول، بخشی از نقدینگی آنان تامین و اجرای پروژه‌ها سرعت می‌یابد.

وی بر لزوم پیگیری رفع مشکلات بیمه و مالیات تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: این موضوع از طریق دستگاه‌های مربوطه دنبال می‌شود.

رئیس شورای مسکن استان ضمن تاکید بر جبران عقب‌ماندگی‌ها در اجرای پروژه مسکن مهر توسط تعاونی‌ها اظهار داشت: تعیین جدول زمان‌بندی برای اجرا و تسریع در روند آن از جمله انتظارات مدیریت استان است و در صورت عدم تحقق آن، تعاونی‌های کم کار خلع ید خواهند شد.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از طریق ایجاد جاذبه‌های سرمایه‌گذاری مانند احداث فضاهای آموزشی، تجاری، بهداشتی و درمانی به موازات اجرای پروژه‌های عمرانی می‌تواند در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاری‌ها مؤثر باشد.

وی گفت: برای استفاده هر چه بهتر و بیشتر از ظرفیت این بخش باید فضا را به سمت رقابتی شدن پیش ببریم تا علاوه بر کاهش هزینه تمام شده واحدها، شاهد تسریع در اجرای پروژه‌ها باشیم.

فروزان‌مهر ضمن مثبت ارزیابی کردن سرعت اجرای پروژه‌ها توسط انبوه‌سازان بر نظارت و ارزیابی کیفی پروژه‌ها تاکید و خاطر نشان کرد: نباید کیفیت را تحت‌الشعاع سرعت اجرای پروژه قرار دهیم.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول