اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

اجرای مسکن مهر در خراسان رضوی بایستی شتاب بیشتری بگیرد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی بر تسریع در جبران عقب‌ماندگی استان در اجرای پروژه مسکن مهر تاکید کرد.

اجرای مسکن مهر در خراسان رضوی بایستی شتاب بیشتری بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسین فروزان مهر عصر امروز در هفتاد و هفتمین جلسه شورای مسکن استان، با اشاره به قابلیت های خراسان رضوی به لحاظ توان مهندسی، تولید مصالح ساختمانی و بخش خصوصی علاقه مند به مشارکت اظهار داشت: جایگاه کنونی استان به لحاظ پیشرفت فیزیکی این پروژه، قابل قبول نیست.

وی نسبت واحدهای مسکن مهر تحویل داده شده به تعهد استان را 20 درصد اعلام و اضافه کرد: بایستی طبق جدول زمانبندی تعیین شده تمام سهمیه استان در این حوزه طی سه بازه زمانی اسفند 90، خرداد و شهریور 92 محقق شود.

رئیس شورای مسکن خراسان رضوی از قشر کم برخوردار به عنوان متقاضیان اصلی دریافت مسکن مهر یاد و اضافه کرد: کوتاهی در ارائه خدمت به این قشر با هیچ توجیهی پذیرفتنی و قابل دفاع نیست.

وی با اشاره به قرار داشتن 5 هزار و 800 واحد مسکن مهر در مرحله اجرای پی‌ریزی گفت: از تعاونی‌های کم‌کار خلع ید و سهمیه آنها به انبوه‌سازان دارای اهلیت سپرده می‌شود.

به گفته وی پیشرفت 49 درصدی تعاونی‌ها و پیشرفت 81 درصدی انبوه‌سازان در عمل به تعهداتشان بایستی بررسی، ریشه‌یابی و در تصمیمات آینده شورا لحاظ شود.

استاندار خراسان رضوی درباره تسهیلات اعطا شده از سوی بانک عامل برای اجرای این پروژه گفت: در خراسان رضوی به ازای هر واحد مسکن مهر 130 میلیون ریال و در سایر استان‌ها به طور متوسط 180 میلیون ریال وام پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: بانک مسکن موظف است میزان تسهیلات پرداختی خود را به میانگین کشوری نزدیک کند.

فروزان مهر با استناد به مصوبه دولت مبنی بر لزوم تامین هزینه زیرساخت‌های مسکن به صورت مساوی از محل اعتبارات ملی، استانی و دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: تخصیص منابع ملی که در سال‌های 90 و 91 محقق نشده، پیگیری خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی استفاده از ظرفیت های قانون بودجه در فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی را راهی مناسب برای تحقق سهم آن ها در تامین هزینه زیرساخت مسکن عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی نباید با دلایلی چون نبود اعتبار، اجرای پروژ‌ه‌های عمرانی را متوقف کنند.

وی ادامه داد: از دستگاه‌های عضو شورای مسکن انتظار می‌رود با تعامل و عزم جمعی برای تحقق کامل سهمیه و رساندن استان به جایگاه‌های حقیقی خود در کشور تلاش کنند.

محمدرضا قاسمی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای پروژه مسکن گفت: خراسان رضوی جزو معدود استان‌هایی ست که تعهدش در سال‌های 89 تا 91، سه بار افزایش یافته است.

وی درباره مشکلات عدم پیشرفت مناسب این طرح به مواردی چون بیمه و مالیات مسکن مهر، مدیریت تعاونی‌ها، تورم شدید در قیمت مصالح و افزایش دستمزدها اشاره کرد.

قاسمی ابراز امیدواری کرد تخصیص سهم وزارت نیرو در ایجاد زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب مسکن مهر، منجر به تسریع در عمل به تعهدات استان شود.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول