اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن خبر داد

احداث 405 هزار واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن از احداث 405 هزار واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن در کشور خبر داد و گفت: مهم‌ترین علت توقف و کندی اجرای پروژه‌های مسکن مهر در قیروکارزین تکمیل‌نشدن آورده متقاضیان است.

احداث 405 هزار واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، امید محمدی در جلسه شورای مسکن شهرستان قیروکارزین که با حضور مسئولان محلی و اعضای شورای مسکن قیروکارزین در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: استان فارس یکی از استان‌های دارای بیشترین معوقات بانکی در بخش مسکن مهر و مسکن روستایی بوده که بیشتر آن مربوط به پروژه‌هایی است که تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی از احداث 405 هزار واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر در کشور خبر داد و افزود: در حالی که شاهد افتتاح مسکن مهر در نقاط مختلف کشور هستیم در قیروکارزین به دلیل مشارکت ضعیف اعضای تعاونی‌ها در تکمیل آورده خود با توقف و یا کندی عملیات اجرایی پروژه‌ها رو به رو هستیم.

محمدی با اشاره به اینکه شاید این نتیجه تبلیغات اشتباه نخستین طرح در مورد صاحب مسکن شدن با چند میلیون تومان و ایجاد توقع کردن در مردم بود ادامه داد: مردم قیروکارزین باید از پروژه مسکن مهر این شهرستان که با توجه به زلزله‌خیز بودن با بهترین شرایط فنی و امکاناتی مانند پارکینگ و آسانسور در حال ساخت بوده و همچنین در بهترین نقطه شهر واقع شده و دارای ارزش افزوده پس از ساخت است، استقبال کنند.

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن با بیان این که مشکلات مسکن مهر در قیروکارزین قابل برطرف‌شدن است تصریح کرد: در گام نخست باید با اطلاع‌رسانی گسترده اعضا را به تکمیل آورده خود ترغیب و تشویق کرد و در جلسات مجمع عمومی با تشریح فعالیت‌های انجام شده و هزینه‌کردها توسط تعاونی‌ها برای رفع ابهامات و اعتمادسازی تلاش کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر به نتیجه‌ای برسیم که افراد هیچ‌گونه استقبالی برای تکمیل آورده خود نمی‌کنند باید این امکان را به وجود آورد که با جایگزینی متقاضیان مسکن مهر افراد دیگری از این امکانات استفاده کنند.

محمدی اضافه کرد: باید ضمن هماهنگی با بانک‌ها تسهیلات را به بلوک‌هایی که عملیات اجرایی آنها پیشرفت خوبی داشته و اعضا نیز آورده خود را تکمیل کرده‌اند اختصاص داد و آنها را از واحدهایی که ساخت آنها متوقف شده تفکیک کرده تا بتوانیم با تکمیل برخی واحدها آنها را آماده تحویل کنیم.

وی با اشاره به پروژه مسکن مهر بهزیستی قیروکارزین و توقف آن در مراحل اولیه گفت: مسئولان بهزیستی باید با توجه به فقر اعضا حمایت بیشتری برای تکمیل آورده آنان انجام دهند ضمن اینکه باید پیمانکار پروژه احضار و پاسخگوی عملکرد خود باشد و قراردادها نیز با بانک در زمینه اعطای تسهیلات اصلاح شود.

به گزارش فارس، شهرستان قیروکارزین در فاصله 170 کیلومتری شیراز قرار دارد که در این جلسه مسئولان مربوطه به مشکلات توقف عملیات اجرایی 858 واحد مسکن مهر در شهر قیر و 184 مسکن در شهر کارزین پرداختند و راهکارهای لازم برای اتمام این پروژه‌ها مطرح شد.

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول