اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان:

‌ 15 سیل مخرب امسال استان گلستان را تهدید کرد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: در طول مدت 10 سال اخیر 30 سیلاب و در سال‌جاری بیش از 15 سیل مخرب گلستان را تهدید کرد.

‌ 15 سیل مخرب امسال استان گلستان را تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود بعدازظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: در مدت 10 سال اخیر سیلاب‎هایی که در گلستان رخ داد بیش از 400 کشته برجای گذاشت و در ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز 9 کشته از وقوع سیلاب در گلستان داشتیم.

وی در خصوص خسارت‎های وارده سیلاب به بخش‎های مختلف استان اشاره کرد و ابراز داشت: تأسیسات زیربنایی "‌برق، آب، گاز،‌ مخابرات"، زیرساخت‎های شهری، راه‎های اصلی، فرعی و ابنیه فنی، واحدهای تولیدی "صنایع و معدنی"، مسیل‎ها "‌رودخانه" و تاسیسات آبی، منابع آب زیر زمینی "کشاورزی، صنعت، شرب"، کشاورزی و دامی همچنین حوزه‎های آبخیز و فرسایش خاک و منابع طبیعی از جمله خسارت‎های ناشی از سیلاب به گلستان بوده است.

معاون عمرانی استاندار گلستان به میزان خسارت‎های سیل، رانش، خشکسالی و ... در استان اشاره کرد و افزود: یک‎هزار و 189 میلیارد تومان برآوردهای خسارت بوده البته این برآورد منهای موضوع منابع طبیعی است.

دادبود اظهار داشت: خسارت‎های ناشی از حریق در جنگل‎ها و مراتع به لحاظ اهمیت اکولوژیکی قابل برآورد در کشور ‌و دنیا نیست.

وی در خصوص مهمترین حوادثی که گلستان را تهدید می‎کند متذکر شد: سیل، طوفان، برف و یخبندان، لغزش، رانش، زلزله، آتش‎سوزی، خشکسالی، سرمازدگی، بحران آب شرب، ملخ صحرایی، آفات و امراض کشاورزی و دامی، آنفولانزای مرغی و انسانی و ... از جمله حوادث مهم استان است.

معاون عمرانی استاندار گلستان به رتبه استان در حوادث مهم در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حادثه سیل گلستان از پنج استان اول کشور، آتش‎سوزی از پنج استان اول کشور، زلزله هشت استان اول کشور و خشکسالی از 15 استان اول کشور هستیم.

انتهای پیام/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول