اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان خبر داد

شناسایی بافت‎های فرسوده شــهری در 15 شهر گلستان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان از شناسایی بافت‎های فرسوده شــهری در 15 شهر بـالای 12 هزار نـفر جـمعیت استـان خبر داد.

شناسایی بافت‎های فرسوده شــهری در 15 شهر گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،‌ عبدالرضا دادبود در هشتمین جلسه شورای مسکن استان که با محوریت نوسازی و بهسازی بافت‎های فرسوده شهری استان برگزار شد اظهار داشت: بافت‎های فرسوده شــهری در شـهرهای گــرگان، گنبدکاووس، گمیشان، سیمین شهر، کردکوی، علی‎آبادکتول، بندرترکمن، آق‎قلا، فاضل‎آباد، مینودشت‌، کلاله، بندرگز، گالیکش، آزادشهر و رامیان شناسایی و محدوده آنها بر اساس شاخص‎های شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تعیین شده است.

وی تصریح کرد: بافت‎های فرسوده شهری بالاترین و بیشترین آمار تلفات و خسارات را در زلزله‎ها و بلایای طبیعی دارند.

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: احداث ساختمان‎های نوساز،‌ مقاوم، تعریض خیابان‎ها و کوچه‎ها در محلات فرسوده از ضروری‎ترین اقدامات برای کاهش خسارات جانی و مالی در بلایای طبیعی است.

دادبود با تاکید بر اینکه مردم باید به نوسازی و بهسازی ساختمانهای خود توجه کافی کنند افزود: مسئولان و شهرداری‎ها هم موظف هستند بسترهای لازم را برای مردم فراهم کنند و مشکلات ساخت و ساز موجود در این بافت‎ها را مدیریت و ساماندهی کنند.

جانشین رئیس شورای مسکن استان گلستان گفت: با توجه به اینکه قرارگیری استان گلستان و شهر گرگان در جوار گسل‎های مختلف، احتمال وقوع زلزله در مناطق شهری این استان مطابق با آیین‎نامه 2 هزار و 800 بالا و ”بسیار بالا“ اعلام شده است این امر انجام اقدامات پیشگیرانه و لزوم مقاوم‎سازی ساختمان‎ها را در آن بیش از پیش ضرورت می‎بخشد.

معاون عمرانی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: بررسی‎ها و محاسبات انجام شده نشان می‎دهند که هزینه بهسازی و نوسازی هر هکتار از بافت‎های فرسوده شهری حدود 15 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: استفاده از منابع و سرمایه‎های خرد و کلان مردم و مشارکت و همکاری خود مالکان و ساکنان بافت‎های فرسوده شهری و بهره‎مندی از حمایت‎ها و پشتیبانی‎های قانونی دولت و تمامی دستگاه‎های ذیربط کاملا ضروری است.

دادبود با بیان اینکه در سال‎های اخیر در استان گلستان، افزایش چشمگیری در ساخت و سازها و نوسازی بافت‎های فرسوده شهری انجام شده است گفت: این امر استان گلستان را در این زمینه در کنار فعالیت‎های انجام شده در بخش بسترسازی به عنوان یکی از استان‎های پیشرو به کشور شناسانده است.

معاون عمرانی استاندار گلستان اظهار امیداوری کرد با میسر شدن امکان بهره‎مندی از فرصت‎های قانونی در محدوده بافت و اجرایی شدن پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده شاهد تسریع هر چه بیشتر این روند صعودی در احیاء نوسازی بافت‎های فرسوده شهری در استان باشیم.

جانشین رئیس شورای مسکن استان گلستان افزود: اطلاع‎رسانی گسترده و آگاهی‎بخشی به ساکنین بافت‎های فرسوده، مدیران شهری و جامعه انبوه‎سازان و مهندسان استان در خصوص مبانی بهسازی و نوسازی بافت‎های فرسوده شهری، ضرورت‎های این امر و بسته‎های حمایتی دولت در این راستا باید همچنان ادامه یابد تا بسترهای لازم برای ایحاد تحرکی جدی در فرآیند بهسازی و نوسازی بافت‎های فرسوده استان بیش از گذشته فراهم شود.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول