اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان خبر داد

پیگیری جدی برای همگانی کردن بیمه در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: برای همگانی کردن بیمه شهری و روستایی در گلستان از ظرفیت تمام شرکت‎های بیمه استفاده خواهیم کرد و این روند با جدیت پیگیری می‎شود.

پیگیری جدی برای همگانی کردن بیمه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عبدالرضا دادبود در جلسه بیمه‎ حوادث گلستان اظهار داشت: موضوع بیمه در استان‎های حادثه‎خیز یک موضوع محوری است که چندین سال مورد توجه قرار گرفته و تمام تلاش‎ها بر این بوده که مردم گلستان با فرهنگ و ظرفیت بیمه بیشتر آشنا شوند.

وی تاکید کرد: دستگاه‎های اجرایی تا جایی که می‎توانند در فرهنگ‌سازی بیمه همگانی ایفای نقش کرده و تاثیرگذار عمل کنند.

معاون عمرانی استاندار گلستان بیان داشت: با استفاده از ظرفیت‎هایی که در استان وجود داشت طرح فراخوان بیمه همگانی منازل مسکونی و تجاری از سال 1388 برگزار شد و در این راستا سعی کردیم تمام استان از طریق اعتبارات دولتی بیمه شوند که در این فراخوان، بیمه دی برنده مناقصه گردید.

دادبود اضافه کرد: بر اساس قراردادی که با بیمه دی انجام گرفت برای ادامه کار، تفاهمی پنج ساله برای پیگیری موضوع در طی سال‎های آتی منعقد گردید.

وی با بیان اینکه برای همه منازل مسکونی دفترچه اقساط ارسال شده است اذعان کرد: در این زمینه با شهرداری‎ها وارد مذاکره شدیم و بر این اساس، برخی استان‎ها با مساعدت بیمه دی به صورت یک‌جا بیمه شدند.

معاون عمرانی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه لزوم دستور ویژه برای استان‎های حادثه‎خیز وجود دارد خاطر نشان کرد: گلستان برای مدیریت حوادث، نیاز مبرم به کمک و مساعدت شرکت‎های بیمه‎ای دارد و لازم است در این راستا شرکت‎های بیمه تحرک بیشتری داشته باشند.

دادبود اهمیت فرهنگسازی و تبلیغات را در این راستا مهم خواند و یادآور شد: در بخش آموزش همگانی 500 هزار جلد دفترچه چاپ و به درب منازل توزیع شد.

وی از شرکت‎های بیمه خواست تا در کارگروه تخصصی مشارکت فعال‌تری داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار گلستان از پیگیری لایحه بیمه همگانی در مجلس خبر داد و اذعان کرد: متاسفانه در این لایحه، بیمه‎های تجاری دیده نشده و لازم است که حتما ساختمان‎های تجاری زیرپوشش بیمه‎ای قرار بگیرند.

دادبود از خسارت‎های مجدد سیلاب در برخی شهرستان‎ها همانند علی‎آبادکتول ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: باید شرایطی فراهم کنیم تا زمانی‌که اسم بیمه به میان می‎آید مردم به آرامش و امنیت برسند که این مهم بازتاب خوبی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول