اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان تاکید کرد

آمادگی مدیران گلستانی برای مقابله با آتش‎سوزی جنگل

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: مدیران گلستانی آمادگی لازم برای مقابله با آتش‎سوزی جنگل داشته باشند.

آمادگی مدیران گلستانی برای مقابله با آتش‎سوزی جنگل

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود در جمع مدیران استان اظهار داشت: حسب تاکید استاندار با توجه به بارش‎های خوبی که امسال داشته‎ایم قطعا رویش‎های گیاهی مطلوبی را خواهیم داشت که با تغییر فصل به محض خشک شدن مستعد آتش‎سوزی هستند و سطح خطرپذیری ما را افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون نگهداری و تنظیف رودخانه‎های داخل شهر با شهرداری است که شهرداری‎ها موظف به نگهداری، لایروبی و پاکسازی مرتب آن هستند.

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: در خارج از این محدوده در بیرون شهرها، این وظیفه بر عهده شرکت آب منطقه‎ای استان است و لذا تکلیف در این خصوص روشن است.

دادبود با بیان اینکه موضوع رودخانه‎ها مسئله مهمی در کشور است ادامه داد: سالانه میلیاردها تومان برای لایروبی رودخانه‎ها نیاز است که باید در اولویت قرار گیرد و منابع آن تامین شود.

قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به مشکلات در این امر افزود: اگر چه تاکنون در برخی استان‎ها از جمله استان گلستان در طی سال‌های گذشته تلاش‎های بسیار زیادی صورت گرفته است و چند میلیارد تومان از محل‎های مختلف از جمله شرکت آب منطقه‎ای، اعتبارات ملی و استانی برای رودخانه‎ها هزینه شده است اما این امر کافی نیست به این دلیل که کاری است که باید همیشه مداوم و پیوسته انجام شود و فقط برای امسال نیست.

معاون عمرانی استاندار گلستان تاکید کرد: دستگاه‎ها موظف به پیگیری مصوبات جلسات شورای هماهنگی بحران و فعال کردن کارگروه‎های مربوط به حوزه کاری خود از قبیل کارگروه سیل و کارگروه لغزش و رانش و زلزله و تشکیل مرتب آن هستند.

دادبود با بیان اینکه تعامل خوبی که بین دستگاه‎ها و بیمه‎ها چه در سطح استان و چه در سطح ملی به وجود آمده است از مدیران دستگاه‎های اجرایی استان خواست که به موضوع بیمه کردن تاسیسات، تجهیزات، ابنیه، راه‎ها و ... در حوزه کاری خود توجه ویژه قائل شوند.

وی با اشاره به خسارت‎های ناشی از سیل اخیر که بخشی از خسارت‎ها به استان پرداخت شده است و قطعا پیگیری‎ها برای جذب کامل اعتبارات وجود دارد اعلام کرد: از 95 میلیارد تومان خسارات وارد شده تاکنون حدود 18 میلیارد تومان آن محقق شده است و در این خصوص قطعا نظارت ویژه‎ای بر چگونگی هزینه‌کرد و توزیع آن تا زمان انجام اتمام تمام مراحل بازسازی خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار گلستان افزود: وظیفه همه ماست که در مدیریت بحران و مخاطرات طبیعی‎ که به انسان‎ها آسیب وارد می‎کند اعم از اینکه به ما پول دهند یا ندهند، در حد توان و امکانات خود کار کنیم و بسازیم.

دادبود همچنین گفت: حسب تاکید استاندار با توجه به بارش‎های خوبی که امسال داشته‎ایم قطعا رویش‎های گیاهی مطلوبی را خواهیم داشت که با تغییر فصل به محض خشک شدن مستعد آتش‎سوزی هستند و سطح خطرپذیری ما را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: باید به مقوله آتش‎سوزی در عرصه‎های جنگلی و منابع طبیعی توجه داشته باشیم و متولیان کار حتما آمادگی داشته باشند و مدیریت کنند و جلسات مربوط به این حوزه باید مجددا فعال، کارها و آمادگی‎ها مرور شود.

معاون عمرانی استاندار گلستان افزود: در موضوع هماهنگی در زمان مقابله با بحران گلستان از جمله استان‎های موفق کشور است که همگی از مدیر تا کارشناس با تعهد و با اعتقاد پای کار هستند و امیدواریم که این خصیصه مثبت در زمان قبل از حوادث هم وجود داشته باشد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول