اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان:

بخشی از خسارات سیلاب ناشی از عدم لایروبی رودخانه‎ها است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: بخشی از خسارات سیلاب گلستان به عدم لایروبی رودخانه‎ها در حوزه‎های درون‎شهری و برون‎شهری برمی‎گردد که این بخش با کم‎توجهی همراه بوده است.

بخشی از خسارات سیلاب ناشی از عدم لایروبی رودخانه‎ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عبدالرضا دادبود ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: پاکسازی رودخانه‎ها و آبراهه‎ها از انباشت لجن و بروز سیلاب جلوگیری می‎کند که نیاز است به این مسئله توجه جدی‎تری شود.

وی آماده‎باش کامل دستگاه‎ها را در هنگام مواجهه با سیلاب از مهم‌ترین مسائل استان برشمرد و اذعان کرد: تجربه سیلاب‎های اخیر در گلستان به ما کمک می‎کند تا با ایجاد سازه، برطرف کردن موانع و هماهنگی مردم در حوزه‎های مختلف، مدیریت بحران را مدنظر داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: سیلاب‎هایی که طی هفته گذشته در گلستان رخ داد وضعیتی را مشخص کرد که باید به جدیت در بخش‎های مختلف آمادگی داشته باشیم و برنامه‎ریزی‎های مناسبی در این خصوص صورت پذیرد که متاسفانه بخشی از مدیریت بحران در زمینه لایروبی رودخانه‎ها مغفول ماند و سبب شد تا از این ناحیه خسارت‎هایی متوجه مردم شود.

دادبود در خصوص اعلام آماده‎باش دستگاه‎های اجرایی از سوی اداره هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد و متذکر شد: توجه به هشدارها و مدیریت صحیح سبب می‎شود که کمترین خسارات را در سطح استان شاهد باشیم.

وی استفاده از امکانات و ظرفیت‎های موجود استان را در بروز حوادثی چون سیلاب مهم خواند و یادآور شد: با توجه به کمبود و فرسودگی ماشین‌آلات که امکان کار مداوم وجود ندارد باید دقت کنیم تا با حداکثر توان از ظرفیت‎های موجود به خوبی بهره‎مند شویم.

معاون عمرانی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: دستگاه‎های اجرایی می‎توانند برای اطلاعات دقیق‎تر از شدت بارش‎ها از طریق شماره تلفن 6640700 تماس حاصل کنند که این سامانه به صورت شبانه‎روزی پاسخگو است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول