اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

ابلاغ 2 هزار و 170 میلیارد ریال تسهیلات به استان زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: 2 هزار و 170 میلیارد ریال اعتبار در بخش توسعه کشاورزی به استان زنجان ابلاغ شده است.

ابلاغ 2 هزار و 170 میلیارد ریال تسهیلات به استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در نوزدهمین جلسه ستاد توسعه کشاورزی استان اظهار داشت: جایگاه استان زنجان در بسیاری از آیتم‌های اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی در کشور خوب است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد استان زنجان باید بر اساس میزان جذب اعتبارات و سهم تسهیلات استان در بخش توسعه کشاورزی ارزیابی شود، خاطر نشان کرد: بر اساس گزارشات دریافتی میزان پرداخت تسهیلات به متقاضیان در استان فقط 30 درصد اعتبارات ابلاغی بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تا پایان آذر ماه سال جاری با عقد قراردادهای در دست اجرا فقط 58 درصد از تسهیلات مورد نظر ارائه شده است، اضافه کرد: این در حالی است که مقرر بود تا پایان آذر ماه سال جاری یک هزار و 210 میلیارد ریال به متقاضیان طرح‌های توسعه استان پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای سرعت بخشیدن به جذب اعتبارات راهکارهایی اندیشیده شود، تصریح کرد: باید به فرآیندهای پذیرش پرونده‌ها و عقد قراردادها توسط بانک‌ها سرعت داده شود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه مجموع تسهیلات ابلاغی به استان زنجان در بخش توسعه کشاورزی 2 هزار و 170 میلیارد ریال اعلام شده است، یادآور شد: هیچ گونه مانعی نیز برای پرداخت تسهیلات در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید زمانبندی‌های اعلام شده برای جذب تسهیلات در استان زنجان رعایت شود، ادامه داد: تاکید دولت نیز بر این مسئله بسیار زیاد است.

استاندار زنجان نبود شعبه‌ای از صندوق توسعه ملی در شهرستان‌ها را یکی از موانع توزیع اعتبارات برای طرح‌های توسعه کشاورزی برشمرد و افزود: تسهیلات مورد نظر از طریق بانک‌های عامل توزیع می‌شود.

*زنجان در اجرای طرح‌ها از زمانبندی عقب است

وی با اشاره به اینکه باید یک هزار و 210 میلیارد ریال از تسهیلات در استان زنجان جذب شود، خاطر  نشان کرد: در این زمینه از زمانبندی مورد نظر عقب هستیم.

رئوفی‌نژاد با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات برای بخش توسعه کشاورزی در استان یک انقلاب بزرگی به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید از این فرصت بزرگ برای توسعه استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه سرعت در معرفی پرونده‌ها و تسریع در تصویب و عقد قرارداد  آنها از اهمیت زیادی برخوردار است، یادآور شد: در این زمینه همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید همه توان خود را به کار بگیرند.

*معرفی طرح‌های سرمایه در گردش به بانک‌های زنجان

استاندار زنجان با بیان اینکه طرح‌هایی که مشکل سرمایه در گردش دارند نیز به بانک‌های استان زنجان معرفی شوند، تاکید کرد: علاوه‌بر اینکه معرفی این طرح‌ها هیچ منعی ندارد سقف مشخصی نیز برای ارائه تسهیلات به این طرح‌ها اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه در پرداخت تسهیلات به طرح‌های بالای 100 میلیارد ریال نیز هیچ مشکلی در استان زنجان وجود ندارد، ادامه داد: اعتبارات متمرکز موجود در اختیار ستاد توسعه کشاورزی استان نیز به شهرستان‌هایی که با کمبود اعتبار مواجه شده‌اند، تعلق می‌گیرد.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه برخی از شهرستان‌ها بیش از سهم خود پرونده طرح توسعه کشاورزی جذب کرده‌اند، خاطر نشان کرد: از اعتبارات شهرستان‌هایی که طرح‌های کمتری جذب کرده‌اند کم کرده و به شهرستان‌های مذکور اضافه می‌شود.

وی اظهار داشت: مجوز جابه‌جایی اعتبارات از شهرستان‌ها به بانک‌ها داده شده است.

استاندار زنجان در زمینه اجرای طرح‌های کشاورزی در شهرک‌های صنعتی با تاکید بر اینکه زمین مشخصی برای اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی در شهرک‌های صنعتی استان تعیین نشده است، ادامه داد: شهرک‌های صنعتی حداکثر تا روز 10 آینده باید زمین مورد نظر برای اجرای این طرح‌ها را تعیین کنند.

انتهای پیام/73006/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول