اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بردسکن:

ظرفیت فرهنگی و رسانه‌ای بردسکن نیازمند اعتبارات بیشتری است

خبرگزاری فارس: فرماندار بردسکن گفت: شهرستان بردسکن در زمینه‌های فرهنگی و رسانه‌ای ظرفیت‌های بالایی دارد و برای شکوفایی بهتر نیازمند تخصیص اعتبارات است.

ظرفیت فرهنگی و رسانه‌ای بردسکن نیازمند اعتبارات بیشتری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، محمد عباس‌پور صبح امروز در محل تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن اظهار کرد: بردسکن در بخش فرهنگی، هنری توانمندی‌های قابل ذکری دارد که عواملی چون عدم همکاری‌ برخی دستگاه‌ها از تسریع ارتقای این بخش شهرستان می‌کاهد.

وی افزود: حجم کارهای فرهنگی هنری و فعالیت اصحاب رسانه با توجه به فقدان امکانات و اعتبارات مورد نیاز در شهرستان شگفت‌انگیز است.

در ادامه این نشست، رضا محزون؛ مسئول کانون فرهنگی هنری آل‌یاسین بردسکن نیز گفت: به ‌دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ قرآن، حلقه‌های حفظ  قرآن در شهرستان فعال شده و در همین رابطه توانستیم رتبه اول حفظ قرآن را در سطح استان خراسان‌رضوی کسب کنیم.

مسئول کانون فرهنگی هنری آل‌یاسین بردسکن افزود: در حال‌ حاضر حدود 100 نفر در زمینه حفظ قرآن در شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی از اعزام تعدادی از اعضای کانون به مسابقات حفظ قرآن کانون‌های مساجد استان خراسان‌رضوی خبر داد و افزود: در بخش تولید انیمیشن‌های مذهبی و قرآنی نیز فعالیت‌های چشمگیری در شهرستان انجام گرفته که در همین راستا کانون آل‌یاسین بردسکن با تولید انیمیشن «پیامی از پیامبر » موفق به کسب مقام اول استان شد.

همچنین رضا نوری مدیرمسئول نشریه ندای بردسکن و نماینده اصحاب‌رسانه در شورای فرهنگ عمومی بردسکن یادآور شد: ابزارها و ظرفیت‌های هنری خوبی در شهرستان داریم که می‌توان از آنها در تقویت و ارتقا سطح فرهنگ شهرستان استفاده کرد.

وی مباحث و مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان را مفید ارزیابی کرد و افزود: اساسی‌ترین ضعف شورای فرهنگ عمومی بردسکن این است که مصوبات آن ضمانت اجرایی ندارد.

نوری همچنین یکی از رسالت‌های رسانه و خبرنگاران را نقد عملکرد مسئولان عنوان کرد و گفت: ارتقای عملکرد کیفی دستگا‌ها و بخش‌های مختلف کشور مرهون نقد منطقی رسانه است.

این عضو شورای فرهنگ عمومی افزود: در پس هر انتقاد، اصلاحی نهفته است و تعریف و تمجید بی‌رویه، شخص را نابود می‌کند.

وی سیاه‌نمایی و سفیدنمایی مطلق را ناشایست دانست و گفت: نقش رسانه جلوه‌سازی افراد بی‌کفایت با عنوان کارآمد و معرفی خادمان حقیقی با عنوان افرادی بی‌تدبیر نیست.

نماینده ارباب جراید و اصحاب رسانه در بردسکن  از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواستار تعامل بیشتر با رسانه و خبرنگاران شد و ادامه داد: بهبود وضعیت فرهنگی و توسعه شهرستان در گروی این تعامل است.

در ادامه سیدحسین موسوی کارگردان فیلم و تئاتر شهرستان بردسکن گفت: هنر تئاتر و نمایش در بردسکن سابقه دیرینه‌ای دارد.

وی افزود: یکی از عوامل موثر در زمینه فرهنگی تئاتر است و عدم‌حمایت هنرمندان از سوی مسئولان را سبب رکود هنر و دلسردی هنرمندان می‌شود.

این کارگردان تئاتر از شروع کار جدیدی به نام داستان جابرابن عبدا...، اولین زائر امام حسین(ع) به مناسبت ایام محرم در شهرستان خبر داد و گفت: این نمایش همزمان با دهه دوم محرم به روی صحنه می‌رود.

وی از فیلمسازان، نمایش‌نامه‌نویسان و هنرمندان عرصه تئاتر خواستار تقویت تولیدات فرهنگی جهت باروری باورهای دینی شد و در نوشتن سناریو با متخصصان زبده و صاحب‌نظران علوم قرآنی مشورت کنند و مصالح نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری را مدنظر داشته باشند تا زحمت هنرمندان به جای کار فرهنگی حق، تبدیل به کار فرهنگی باطل نشود.

انتهای پیام/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول