اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی آبیک:

هیئت‌های مذهبی شاخص از اعتبارات بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: اگر هیئت‌های مذهبی در ایام ولادت و شهادت ائمه (ع) برنامه‌های مختلف داشته باشند، جزو هیئت‌های شاخص محسوب می‌شوند و از سوی اداره تبلیغات اسلامی بودجه ناچیزی اعطا می‌شود.

هیئت‌های مذهبی شاخص از اعتبارات بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گردهمایی روحانیون،‌ مداحان و هیئت‌های مذهبی ویژه محرم شهرستان آبیک صبح امروز در سالن سمائیان اظهار کرد: مسلمانان می‌توانند با تمسک به قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) به تقوای الهی دست یابند به ویژه ماه محرم که ماه عزاداری امام حسین (ع) است، بهترین فرصت برای خودسازی و آشنایی با سیره اهل بیت (ع) است.

وی افزود: با توجه به اینکه جنب و جوش مردم برای عزاداری امام حسین (ع) آغاز شده، لازم است که عزاداری‌ها با شور و شعور همراه باشد تا علاوه بر کسب رضایت امام حسین (ع) و مادر بزرگوارشان با امضای امام زمان (عج) به بهشت برین گام نهیم.

این مسئول ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که ما را در مسیر کفر و جهالت قرار نداد بلکه در مسیر نورانی دین مبین اسلام و اهل بیت (ع) قرار داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با تأکید بر اینکه مراسم عزاداری امام حسین (ع) باید با دوری از خرافات، منسجم‌تر، زیباتر و باشکوه‌تر برگزار شود، افزود: امروز دشمنان از راه‌های مختلف و با برنامه‌های متنوع تلاش می‌کنند مراسم عزاداری امام حسین (ع) را به انحراف بکشانند که می‌طلبد هیئت‌های مذهبی و مداحان توجه بهتر و بیشتری به مراسم عزاداری داشته باشند و با استفاده از وجود روحانیون در مراسم عزاداری در اجرای برنامه‌های خود ثابت‌قدم باشند.

وی اضافه کرد: هر فردی که محبت اهل بیت (ع) را در دل داشته باشد به سمت گناه نمی‌رود، بنا بر این لازم است که انسان محبت اهل بیت (ع) به ویژه محبت امام حسین (ع) را در دل خود حفظ کند تا به گناه و بیراهه کشیده نشود.

این مسئول با اشاره به تقارن ماه محرم با هفته بسیج اذعان کرد: بزرگ‌ترین بسیجی ائمه اطهار (ع) و یارانشان هستند که برای ما افتخار است و تأسی از آنان در این شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری ضروری و مهم است.

تشکل‌های دینی و قرآنی بدون مجوز حق فعالیت ندارند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تشکل‌های دینی و قرآنی اعم از هیئت‌های مذهبی، مراکز و مؤسسات قرآنی که از این اداره مجوز ندارند حق فعالیت ندارند  و باید برای دریافت مجوز و اصلاح و تکمیل پرونده‌های خود به تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک مراجعه کنند.

حسینی افزود: هیئت‌های مذهبی و برپا کنندگان ایستگاه‌های صلواتی باید با نیروی انتظامی و شهرداری تعامل و هماهنگی لازم را داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای مداحان در 18، 19 و 20 آذرماه و برای مسئولان هیئت‌های مذهبی 25، 26 و 27 آذرماه امسال آموزش‌های تخصصی در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

این مسئول در پاسخ به سئوال یکی از مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان آبیک مبنی بر اختصاص بودجه به هیئت‌های مذهبی گفت: هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکایا باید با مدیریت صحیح و تأمین منابع مالی از سوی مردم اداره شوند و دولت این دیدگاه را دارد که باید به طور مردمی اداره شوند.

حسینی افزود: دیدگاه امام راحل نیز این بود که هیئت‌های مذهبی و مساجد نباید دولتی شوند و باید اصالت مردمی بودن آنها حفظ شود.

وی ادامه داد: اگر هیئت‌های مذهبی در طول سال در ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) برنامه‌های مختلف داشته باشند، جزو هیئت‌های مذهبی شاخص و محوری محسوب می‌شوند و از سوی اداره تبلیغات اسلامی بودجه ناچیزی اعطا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال نماز ظهر عاشورا به صورت متمرکز در خیابان هفت تیر آبیک برگزار می‌شود که ضروری است مسئولان هیئت‌های مذهبی در برپایی این نماز باشکوه همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک یادآور شد: برپاکنندگان ایستگاه‌های صلواتی تا ساعت 10 شب در دهه اول ماه محرم حق فعالیت دارند، ولی در شب شام غریبان امام حسین (ع) به دلیل رفاه حال و آسایش مردم باید تعطیل باشند.

انتهای پیام/77006/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول