اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی:

اعتبارات طرح خانواده پایدار در کمیته امداد منظور شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی گفت: اعتباراتی که برای اجرایی شدن خدمات کمیته امداد در طرح خانواده پایدار لازم است در نظر و منظور شده است.

اعتبارات طرح خانواده پایدار در کمیته امداد منظور شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی‌اصغر حاجی‌نقی عصر امروز در حاشیه نشست خبری خانواده پایدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات مختلف در این بسته خدماتی گنجانده شده است.

وی در ارتباط با نحوه ورود افراد به طرح‌های حمایتی خانواده پایدار تصریح کرد: ورود به طرح‌های حمایتی خانواده پایدار کمیته امداد تنها از طریق ارجاع دادگستری امکان‌پذیر است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی ادامه داد: فرد متقاضی از طریق دادگستری ارجاع داده می‌شود و مددکاران و مشاوران مستقر در پنج اداره مراحل مشاوره‌ای را برای فرد انجام می‌دهند و بعد از انجام دادن تحقیقات و بازدید از محل سکونت کمیسیون خدماتی درباره خدماتی که می‌توان به این فرد ارائه داد تصمیم می‌گیرند.

حاجی‌نقی با اشاره به ارتباطات نزدیکی که مددکاران و افراد مراجع می‌توانند داشته باشند و سودمندی این نوع ارتباط خاطر نشان کرد: مددکاران شرایط مختلف فرد مانند روحی، روانی، اقتصادی و اجتماعی افراد را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: بعد از ارزیابی کلی شرایط زندگی فرد متناسب با شرایط وی بسته خدماتی را تدوین می‌کنند تا اطمینان خاطری برای فرد به وجود بیاید.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در حال حاضر 90 هزار خانواده بی‌سرپرست در استان خراسان‌رضوی وجود دارند افزود: 62 درصد از این خانواده‌ها زیر پوشش کمیته امداد هستند.

حاجی‌نقی اظهار کرد: این در حالی است که خانواده‌هایی که زیر پوشش هستند و به دلیل طلاق سرپرست خود را از دست داده‌‌اند تنها 10 درصد از افراد زیر پوشش را تشکیل می‌دهند.

وی با اظهار نگرانی از رشد روزافزون میزان طلاق در مشهد تاکید کرد: در حال حاضر 13 هزار و 522 خانواده در استان خراسان‌رضوی وجود دارند که به دلیل طلاق از هم گسیخته‌اند و این تعداد قریب به اتفاق را خانواده‌های زیر 30 سال تشکیل می‌دهند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه رویکرد کمیته امداد مطمئن کردن افراد از دریافت حمایت در صورت طلاق نیست متذکر شد: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی افراد در راستای اشتغال‌زایی برای تامین معاش زندگی است.

حاجی‌نقی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در جایگاه‌های حمایتی برای افراد وجود دارد باید بتوان متناسب با شرایط پیش‌روی کرد و امر خدمات رسانی را انجام داد.

انتهای پیام/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول