اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی

نمایشگاه اسناد و نسخ خطی سردار جنگل دایر شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه اسناد، نسخ خطی، کتاب و تصاویر سردار جنگل در نخستین کنگره ملی میرزاکوچک جنگلی در زیباکنار رشت با حضور رئیس جمهور دایر شد.

نمایشگاه اسناد و نسخ خطی سردار جنگل دایر شد

رئیس کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه تخصصی سردار جنگل با اشاره به ویژگی آثار موجود در آن در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از 300 تمبر دوران نهضت جنگل به نمایش گذاشته شده است.

محمد شیخان با اشاره به تصاویر منتشر شده در این نمایشگاه افزود: 54 قطعه از عکس‌های قدیمی میرزا کوچک جنگلی و یارانش در قیام جنگل نیز برای بازدید عموم ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در فضای 300 متر مربعی حاشیه تالار جام‌جم زیباکنار دایر شده است، گفت: 47 جلد از کتاب‌های منتشر شده در حوزه تخصصی میرزا کوچک جنگلی نیز به نمایش گذاشته شده و 200 برگ از نسخ خطی شامل کارت پستال‌ها، پاکت‌ها، اوراق قرضیه، برگه‌های عبور و ... دوران نهضت میرزا نیز ارائه شده است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری تصریح کرد: همزمان با دایر شدن این نمایشگاه، نمایشگاه مشابهی نیز در خانه میرزا کوچک در محله استادسرای رشت برای بازدید عموم دایر شده است.

این مسئول، تندیس میرزا کوچک جنگلی و یارانش و 50 قطعه از نسخ خطی را از دیگر بخش‌های نمایشگاه تخصصی مذکور ذکر کرد.

به گزارش فارس، این نمایشگاه با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور همزمان با نخستین کنگره ملی میرزا در مجتمع فرهنگی زیباکنار رشت دایر شده است.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول