اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز راه‌اندازی بخش قلب انجام شده است

انجام 800 عمل جراحی در بیمارستان آیت‌لله موسوی زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان گفت: از آغاز راه‌اندازی بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی 800 عمل جراحی در آن انجام شده است.

انجام 800 عمل جراحی در بیمارستان آیت‌لله موسوی زنجان

عنایت‌الله کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان در آستانه چهارمین سالگرد افتتاح خود قرار گرفته است، اظهار داشت: در ابتدای راه‌اندازی، این بخش با کمک نیروهای دیگر مراکز اداره می‌شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی با نیروهای آموزش دیده بومی اداره می‌شود.

رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان از انجام 800 عمل جراحی قلب باز موفقیت‌آمیز طی چهار سال گذشته در این مرکز خبر داد و افزود: این عمل‌ها شامل عروق کرونری، عمل‌های پیچیده دریچه‌های قلبی و تومورهای قلبی بوده است.

وی تاکید کرد: میزان مرگ و میر ناشی از عمل‌های باز قلب در بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان کمتر از استانداردهای جهانی بوده است.

کریمیان تعداد عفونت‌های بعد از عمل در 800 عمل جراحی انجام شده در بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی را یک مورد اعلام کرد و گفت: میزان نارسایی کلیه بعد از عمل طی این مدت دو مورد اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای جهانی یک درصد از عمل‌های قلب باز نیاز به دیالیز پیدا می‌کنند، اضافه کرد: از 800 عمل باز انجام شده در بیمارستان آیت‌الله موسوی حتی یک مورد نیاز به دیالیز پیدا نکرده است.

رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان 35 درصد از عمل‌های انجام شده در بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی را افراد بالای 70 سال اعلام کرد و گفت:‌ این عمل‌ها جزو عمل‌های پرخطر محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان بیمارانی از استان‌های دیگر از جمله تهران، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان و البرز را هم پذیرش کرده است.

انتهای پیام/73004/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول